Gå til innhold

Hva synest dere om dette? Jeg blir veldig irritert nemlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen er veeeldig glad i smokken sin. Han vil helst ha den i munnen hele tiden! Han er 1,5år.. Nå de siste dagene har han kun fårr smokken når han skal sove. Når han har sovet, legger vi den igjen i sengen, og så får han den når han skal sove igjen. Har vært en del hyling og skriking, men det går bedre og bedre.. Men igår ville svigers passe han litt. Da de hentet han spurte de om de ikke skulle ha med smokk. Jeg sa han skal kun ha smokken når han sover nå, så det er ikke nødvendig. Ok... Men når de leverte han tilbake så hadde de vært og kjøpt smokk til han!! som han da gikk rundt med i munnen... Jeg ble så irritert... Dette har skjedd før også..for er ikke første gang vi prøver oss på å slutte med smokken på dagen. Hver bidige gang ødelegger de! Hvorfor kan de ikke rette seg etter det jeg sier?? Sambo tok smokken fra han igår når han kom og sa til foreldrene sine "Han skal kun ha smokk når han SOVER!" De bare "Uff, for noen forferdelige foreldre du har da lille venn osv".. De må jo forstå og respektere når vi har bestemt noe vel??!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt irritert.. holder på å venne til min å kunn ha smokk når han sover nå men han er større da...

Skrevet

Hadde garantert blitt litt irritert om jeg hadde drevet med denne avvenningen over en lengre periode. Men synes ikke akkurat 1,5 år er spesielt gammelt med tanke på når man kanskje slutter med smokk. Men det er helt og holdent deres valg og det burde svigermor og svigerfar respektere fullt og helt.

Skrevet

Hei! jeg hadde også blitt irritert men synes 1,5 år er ikke så gammel..men som sagt ikke riktig bra det han gjorde å kjøpe smokk.

Skrevet

Jeg synest ikke en på 1,5år bør gå med smokken i munnen hele dagen! Det er nå de skal begynne å utvikle språk, og skal han gå med smokken i munnen hele dagen så lærer han ikke å prate. Synest det er rart at man synest det er helt greit at barnet går med smokk i munnen hele tiden når det er så gammelt...

Skrevet

Helt enig med deg.

Men, jeg tror ikke det er helt enkelt å være besteforeldre heller. De vil jo at barna skal ha det best mulig, og det er sikkert fryktelig vondt for dem om barna er lei seg når de har ansvaret for dem. Da er det nok veldig enkelt å ty til sånne midler som de vet virker... Men de bør absolutt respektere det dere sier!

Skrevet

syenst det er tidelig jeg da og ta fra han smokken når han bare er 1,5år .. det du sier stemmer nok ikke .. men er du som bestemmer .. :)

Dattera til veninna mi brukte smokk til ho var 3år og skravler som bare det ... Skjønner at du blir irritert på svigerforeldrene dine - men skjønner dem også ...

Skrevet

Dårlig gjort av besteforeldrene!

Og jeg synes det er veldig rart så mange synes det er helt greit og normalt at en på 1,5år går med smokk hele dagen. Mini er bare 9mnd og vi har prøvd å begrense det til soving lenge nå. Tror ikke jeg kjenner noen som har fått lov til å bruke smokken hele tiden når de er over 1år...

Fortsett å venne av med smokk og gi besteforeldrene beskjed om at de må høre på dere, hvis ikke kan de ikke være barnevakter.

Skrevet

Tror heller det er de som har misforstått jeg da....

Det er de som må respektere det dere har bestemt!

I mindre valg er jeg enig i at foreldrene må respektere at besteforeldre også må få "bestemme" litt når de passer barnebarna.

Men ikke i slike anledninger!

Skrevet

jeg hadde sagt klart i fra at dem får ikke sitte barnevakt noe mer før dem begynner å respektere dere som foreldre og deres valg. jeg måtte ta den tonen ovenfor min svigermor mht røyking inne når snuppen var der. håper for din skyld at dine svigers er bedre enn mine da for vi har nemlig ikke hørt noe fra dem siden da.. dette er snart 2 mnd siden.. vær bestemt og stå for valgene deres. og få gubben din til å si det sånn at det ikke bare er du som sier i fra hele tiden. og jeg syns ikke det er tidlig å kutte ut smokk på dagtid i den alderen.

Skrevet

Her slutta vi bom med smokken, både på dag og natt da pjokken var 17 mnd. Tenkte som så at det ville være greiere da, enn en trassete 3-4 åring. Og det var det sannelig... han sovnet like fort som vanlig første kvelden, og det var aldri spørsmål etter smokken etterpå.

Men ja, jeg synes det var kjempedårlig gjort av besteforeldrene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...