Gå til innhold

Boarder collie........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det like før jeg bare måå ha meg hund igjen - har hatt hund hele mitt voksne liv, bortsett fra de siste tre-fire årene.

Tror vi er i ferd med å lande på boarder collie, og så mener jeg å huske at det var en av dere her inne som drev med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såklart du må ha deg en liten søt hundevalp igjen:-)

En gang hundejente, alltid hundejente!!!

Søsteren min hadde en boarder collie, men endte opp til slutt med bearded collie:-)

De er vakre!!

Lykke til - det er spennende tider for familien skjønner jeg:-) Har dere noen i kikkerten eller?

Skrevet

Du kan jo få låne vår...

den er ikke en boarder collie men det er en gjeter variant. veldig barneglad...

jeg synes at boarder colliene er fine, særlig når de jobber med det de er avlet for...men de stressede familievariantene kan jeg styre meg for! Du er jo god med hund, så du tar deg vel tid til all den treningen som den krever. Mye hodestimulering for at de skal trives...ellers vipper de lett over til mer engstelige og masete varianter...

Skrevet

Tanken er å trene spor og kanskje litt søksteknikker, eller kanskje agility. Men jeg vet at den krever mye, mer enn de fleste andre raser.

Ellers er forsåvidt en blandingshund også en mulighet - den absolutt beste hunden jeg har hatt noen gang, var en mix av schäfer og labrador - den var utrolig lærevillig!

Skrevet

den mixen har jeg også hatt. En fantastisk hund!!!

Jeg pleide å sende ham foran meg på veien til stallen, og da balanserte han på autovernet, og ventet ved hvert mellomrom til jeg hadde tatt ham igjen...Han satt tålmodig i et hjørne mens jeg trente hestene, men hevet noen stemmen f.eks treneren reiste han seg opp for å vise sin misnøye...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...