Gå til innhold

Hva er den kyllingvesken Rachel Ray bruker i maten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det kyllingbuljong? får man kjøpt dette i Norge. har så lyst å prøve å lage det hun lagde i dag, det så innmari godt ut:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får kyllingbuljong her i Norge ja.. Muligens ikke ferdig væske slik som henne bruker.., men jeg pleier og løse opp buljongterningene i kokenes vann til den styrken jeg vil ha.. Da blir det akkurat det samme som hun bruker... =)

Skrevet

Syns hun bruker det i alt jeg, hva er det en erstatter for da?

Skrevet

Får kjøpt flytende kylling/hønsebuljong også på falske som er veldig god, men den er konsentrert så må blandes med vann.

Skrevet

Det er jo en erstatter for kyllllingkraft som man kan koke selv.. Altså på hel kylling med krydder.. Men og lage kraft tar jo lengre tid en og benytte de ferdige produktene som man får i butikken som er omtrent like gode =)

Skrevet

Hvor får man kjøpt det da?

Skrevet

I omtrent alle butikker man også får kjøpt brød og melk.. =)

Skrevet

Det er nok ikke alle matbutikker som har dette.. Men de som har spesielt godt utvalg har kanskje:)

Skrevet

da får jeg se om de har det på CC mat:-)

Skrevet

Neste gang du har spist kylling til middag (hel, inkludert ferdig grillet), så tar du skroget ( eller eventuelt en hel, rå kylling) oppi en stor kjele. Så har du oppi løk, litt hvitløk, gulrøtter, eventuelt litt fersk ingefær, sellerirot, persillerot, hel pepper, salt og en bunt persille og vann. Kok opp, skum av og la stå og putre i et par timer. Resultatet er nydelig, og da mener jeg nydelig, kyllingkraft, som du kan fryse ned i passelige porsjoner. Så slipper du kunstig drit.

Jeg koker flere liter av gangen og fryser ned alt fra 1-2 dl, til å ha i retter eller store posrjoner, som jeg bruker til fersk kyllingsuppe. Eller et par dl til å ha nudler i, en kveld jeg vil ha noe varmt smågodt:-)

Skrevet

takk for tipset da!!!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...