Gå til innhold

Jeg synes introduksjonen av mat er vanskelig,jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd grøter, moser og middager, men han snur hodet andre vei.Han har alltid nektet smokk, flaske..Kommer til å måtte amme han lenge!!Selv om jeg gjerne vil redusere det snart.Å, hva skal jeg gjøre..?Trenger sårt litt frihet snart.Forøvrig er han litt over 5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær tålmodig! Ikke stopp med å forsøke, det løsner tilslutt. Selv om det kan ta noen uker.

Skrevet

Har dere prøvd at pappan gir han mat? Her godtas det bedre om det er pappa som gir grøt.

Skrevet

Her begynte vi med fast føde når han var 6 mnd, og det er ikke før nå, 3 mnd etter, at det virkelig har løsnet!

Men her har ikke amming vært noe problem da, så har tatt det helt rolig med fast mat, og det gikk tilslutt!

Det som hjalp her var når vi endelig fikk høystol, og han var stødig nok til å sitte sammen med oss.. Da fikk han delta i måltidene noe som gjorde alt litt koseligere..

Skrevet

prøv å gi på fingeren istedenfor med skje kanskje? til han skjønner at det er noe nytt og spennende.

vi sa "se her" og ga litt potetmos på fingeren de første gangene (siden hun allikevel putter alt i munnen/biter på alt) og hun smatta i vei!

bare ta tiden til hjelp, prøv litt nå og da.

snuppa mi er forresten også litt over 5mnd, men vi startet med smaksprøver for en mnd siden, da hun nesten "tagg" ved bordet :)

Skrevet

Takk for gode råd! Er litt motløs om dagen,bare.Synes jeg har en umulig unge.Nekter legge seg om kvelden også.Vil helst sitte oppå meg og samb i sofaen.Men en ting skal han ha, han er en reser til å åle seg frem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...