Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Hei, Var hos jordmor igår og hun oppdaget at hjertet til den lille slo litt uregelmessig. Ble sendt til sykehuset for sjekk. Der tok de ctg og ultralyd, og så at babyens hjerte stadig vekk tar en liten pause. De sa at dette er helt normalt og at det går over etter fødsel, men likevel ville de ha meg på ny ultralyd om 2 uker. Hvis det virkelig er normalt hadde de vel ikke trengt ekstra sjekk? Noen som har vært borte i det samme? Er 33 uker.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 De hadde sagt det hvis de mente at dette var alvorlig. Prøv å tenk at det er bra vi bor i Norge hvor de sjekker og følger oss godt opp. Vet at det skal så lite til før vi blir kjempebekymret... Jeg var et gående nervevrak med 1.mann var inne til ekstra sjekker pga sv.skdia. Torde ikke tro på at alt var bra...men jeg var heldig og fikk en fantastisk perfekt gutt!!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Takk for svar anonym. Men siden de sier det er normalt, andre som har baby i magen med uregelmessig hjertelyd? Har ikke sett noe om dette andre steder.
M*A*S*H* Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Hei du! Fosterets hjerte er umodent fortsatt i din uke i svangerskapet, og det er helt normalt at det tar seg sånne pauser. Flott at du har en jordmor som i det hele tatt har oppdaget det. Når man begynner å nærme seg termin vil dette gå over. (det vil si - alle friske mennesker har litt sånne ekstraslag i blant, men umodne babyhjerter har det liksom hele tida) Grunnen til en ekstra ultralyd er rett og slett for å være på den sikre siden, for å "dobbeltsjekke" at det roer seg. Både jeg og legen som fulgte opp meg i svangerskapet har opplevd dette hos fosteret - og det roer seg nærmere termin. Skjønner du ble skremt men ikke vær redd, dette er normalt. Grunnen til at det ikke skrives så mye om det er at de færreste oppdager det:-) Det heter "ekstrasystoler" - hvis du vil google litt. Hvis babyen din beveger seg inni magen sånn som du er vant til, pluss du får ekstra sjekk - kan du senke skuldrene. Du blir bare ekstra ekstra godt passa på - vær glad for det. Masse lykke til videre, håper jeg har klart å berolige deg! KLEM!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Tusen takk for svar. Det var godt å høre:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå