Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Irriterer meg stadig vekk... Når jeg sitter å mater sier hun "nå er hun mett" (enda jeg vet vesla bare tuller) Ser hun veldig sjeldent, men likevel vet hun liksom ALT! Viss det er noe velsa ikke vil ha prøver svigermor å forklare at det er ikke sikkert hun liker maten. Som om ikke vi vet det... arg!
Alba44 Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Huff...kjenner til det. Min svigermor sier ikke sånn, men har ei tante som kommenterer slik...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 vi får bare huske på at vi ikke blir sånn selv...
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 de mener det jo godt, men kan kanskje være greit å minne de på hvem sine unger det er noen ganger...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Uff! Det er slitsomt innimellom. Merker at min egen mor ikke er like dan (selv om hun nok kan irritere mannen min med andre ting innimellom, så kommenterer hun aldri på en slik måte at jeg føler meg såret el.l.) men kanskje det er fordi det er mora di liksom, at man ikke reagerer på samme måte?!! Prøv uansett å ha ei svigermor som kommer fra utlandet og bor OPPÅ deg og familien i noen dager. Utroooolig slitsomt, så jeg merker at jeg "melder meg ut" litt for å få litt fred. Det blir rett og slett bare FOR intensivt når de ikke reiser igjen etter noen timer...*hjertesukk*
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Så glad jeg er at ikke svigermor er slik. Vi har våre uenigheter til tider men når det gjelder jenta vår er hun alltid veldig slik at mamma og pappa vet best og mamma og pappa bestemmer. Ho spør alltid meg eller pappan før ho tilbyr jentungen noe, uten om vann da for det vet ho er helt greit. Vi var på besøk i 3 uker og ho skulle kjøpe inn mat til jenta vår og bleier fikk vi beskjed om. Helt greit sa jeg. og jaggu ringte ho ikke fra butikken og lurte på hvilket bleiemerke vi ville bruke, hvilket grøt, hvilke matglass, Om det var greit med de skjeene, Hva slags kopp eventuelt tåteflaske vi foretrakk.Hvilke leker som ho burde kjøpe.(siden de skulle ligge der.) Ja ho er veldig nøye på atho ikke skal være den som bestemmer. Jeg har måtte gi beskjed at hvis ho vil strikke klær eller kjøpe klær så skal ho ta det ho liker, (ho har kjempegod smak.) Leker kan ho kjøpe det ho liker bare det er regna tryggt for barnets alder. Vi fikk til og med bestemme hvilken barneseng og spisestol de skal ha hos seg. Noe som forsovid nok var greit ellers hadde ho nok kjøpt noe veldig dyrt, på denne måten fikk jeg leda ho til å kjøpe noe som er tryggt og bra men billig. Men svigermor hadde en mor selv som gjorde småbarns perioden til et helvete for henne, og hele tiden skulle fortelle hvordan ting skulle gjøre og kritiserte henne. Ble så ille at min mann ikke har sett sin mormor siden han var 3 da de måtte kutte kontakten med henne. Så er nok derfor at hun er nøye på å ikke skulle bestemme noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå