ME :) Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Sønnen min på 13 mnd hadde omgangssyka m høy feber, slapp ol for 2,5 uke siden. Da lå han 2 døgn på sykehuset med væske i.v. Veide 8,1 kg. Så var vi to uker hos besteforeldrene i syden, og han kom seg virkelig. La veldig godt på seg igjen, veide 8,8 dagen etter vi kom hjem. Hjemme i Norge i 4 dager så begynner han å kaste opp igjen, og få diarè. Noen som vet om det kan være rotaviruset som har fått tilbakefall? Eller om det kan være noe annet? (Eller om det bare er vanlig omgagnssyka) Han har ikke spist på nesten 3 dager, så er jo litt slappere enn vanlig, men ellers fin allmenntistand.
Mille** Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Jeg vet om en som var plaget i over en mnd med rotaviruset. Han var yngre enn din da, tror han var bare 6 mnd. God bedring!
Gemini77 Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 De virusene som forårsaker omgangssyken nå er særdeles smittsomme, og man får heller ikke noen immunitet etter at man har hatt det en gang. Slik at han kan ha blitt smittet igjen selv om han hadde det for så kort tid siden. Man er immun i kun rundt 1 uke! Håper gutten din blir frisk snart!
Zyan Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 vesla vår fikk rota viruset etter sydenturen vår, ble lagt inn på ahus på 1 årsdagen sin. husker ikke hva legen sa den gang jeg nå, om dette viruset kunne komme tilbake, men må jo ikke se bort ifra det. Er jo alltid et virus som er årsaken til omgangssyken, men om det er ROTA nå...si det. Kan du ikke få han sjekket hos legen? Før det eventuelt går så langt at du ikke får i han noe og sykehuset er neste stopp igjen. Tror nok jeg hadde hørt med legen, om de ikke kunne sjekket han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå