Plutseliten :) Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Er oppegående,og formen er på vei oppover. Hatt noen tøffe dager,fysisk værst med den totalt utmattelsen og nummenheten.Psykisk vanskelig med frykten for at sykdommen er i full fart. Kjent på angst og tristhet.Hadde en fin samtale med legen min på en vanlig kontroll denne uken. Hun tar tankene mine på alvor,og det gjorde godt, da tiden nå er inne for det jeg har gruet meg for lenge, Søkte om uføre...ung ufør. Riktignok med sterkt press fra meg om bare 50%...men det føles som et nederlag. Har liksom jobbet fullt i over 20 år. Og det blir på en måte en sorg,det å måtte innse at det ikke er lurt lenger.Så det var godt å la tårene renne,og bli ferdig med det. Permisjonen min fra jobben går ut i oktober,da må jeg tilbake. Når jeg har fått noen dager til å tenke på dette,innser jeg at 50% jobb kanskje kan være nok.Med 4 barn her i perioder....en aktiv liten gutt på 1 1/2 og storejenta min...som det er bare jeg som tar meg av kan dagene bli hektiske nok. Så dette var litt av mitt denne uken. Formen er som sagt nesten topp igjen,jeg gir meg ikke!!! Nyter små og store øyeblikk,og jager vårkåte katter som bæljer utenfor vinduene og jager rådyrene som går helt inntil huset og spiser opp alle tulipanene mine Nå gleder jeg meg veldig til bonusbarna kommer i helgen....for jeg har kjøpt dem en overraskelse. Hver sin sparkesykkel...så har de litt å holde på med ute her vi bor ) Ha en flott helg alle sammen! Kos dere i vårluften ) Klemmer fra
iznogood Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Synes du er veldig flink og står stor respekt av deg som finner det positive i alt! Ha en kjempefin helg du også - kanskje du får prøvd en sparkesykkel?
Reveenka Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Tøft med den sykdommen din, skjønner godt at du i perioder tar det tungt. Fint at du da har en flink og fin lege som tar deg på alvor, det trengs! Og så positiv du klarer å være lell, jeg er imponert! Tror ikke det er dumt, det valget du nå tar om at du ikke skal jobbe så mye. Så blir det krefter til overs til deg og familien din - det er myyye viktigere enn å stå i full jobb! Klem og klapp på skulderen! Kos deg i helgen med glade bonusbarn på sparkesykkel c",)
Trollmora Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Jeg kjenner at jeg vil bøye meg dypt for mennesker som deg. Som ser positivt på livet og fremtiden til tross for mange mørke skyer på himmelen. Som står på og strekker seg langt og lengre enn langt for å opprettholde en normalsituasjon. Det er fint at legen din er flink og tar deg på alvor, og det er bra at hun skjærer igjennom og forteller at du ikke skal slite deg ut. Det er slitsomt nok med hus og hjem og 2-4 unger som skal ha en bit av deg i mange år. La jobben seile litt sin egen sjø, og se heller det positive i det at du kan jobbe halv tid. Stor, stor klæm fra
dritgrei hei hei! Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Det er godt å se deg igjen! Jeg måtte ringe en venninne da du var innom her sist. Det er så fælt å ikke vite hav du snakker om, fælt å ikke kunne noe om det du lider av, så hun fikk beskjed om å holde et foredrag for meg, og det er jeg glad hun gjorde! Jeg har stor respekt for deg, jeg vil du skal vite det! Sparkesykler er en hit!!! god klem fra
solkrem Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Ville bare si at du er en motivasjonsfaktor for meg! Du står på som bare pokker. For et mot og for en vilje!! Håper du finner en løsning som passer for deg! Sparkesykkeleierene kommer garantert til å bli glade:)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Med en viss fare for at jeg kjører over deg her..... Så vil jeg si at jeg vet litt om hvordan du har det..... Sykdommen i seg selv kan jeg ikke så mye om....Men jeg kan mye om angsten for å ikke virke mer og jeg kan mye om sorgen over å ikke kunne jobbe så mye man vil, med det man vil..... Jeg vet alt om dårlige dager og ønsket om å bare få oppleve en stund uten smerter eller begrensninger. Jeg prøver ikke å ta fra deg sykdommen, men vil at du skal vite at det å være ute av drift er du ikke alene om. Jeg vil bare at du skal vite at jeg forstår så inderlig godt hva du mener. Og jeg er sikker på at 50% ufør er lurt....... Håper våren bringer gode tanker og følelser. Unger på sparkesykkel er noe av det ) Jeg har ikke så mye lurt å komme med, som du sikkert forstår, ville bare at du skulle vite at du ikke er alene i båten.
Maud Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Det er fint å se deg her inne! Det er fint at du har en lege som tar deg på alvor, som du stoler nok på til å kunne gråte hos og det er fint at du har kunnet bruke tid på å komme frem til en avgjørelse som er vond å ta. Jeg er så heldig at jeg nettopp har sett både deg og lillegutt og jeg vet at du bruker de kreftene du har till å oppdra en helt nydelig liten gutt. Det et godt det finnes ordninger som gjør at du kan være der for ham og bruke mindre krefter på jobben din. Det er klart det er vondt å ikke kunne måle egenverdi i det man gjør på jobben, men du er tusen ganger mer verdt gjennom det du gjør for lillegutt, storesøster og bonusbarna! Vi andre har masse å lære av deg når det gjelder å lete etter det positive i tilværelsen. Dessuten ga du meg ukas beste latter da jeg så deg sist :-D
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 Du har en stayer evne som er beundringsverdig!!! Det er utrolig fint å lese om din positive tankegang midt oppi alt det vanskelige og jeg er sikker på at den positiviteten din hjelper deg gjennom dette! Fortsett med det:-) Kan godt forstå at det er sorgtungt å søke om uføre.....vi mennesker er jo slik at vi måles i hva vi gjør og alt det dumme der, men vit at ingen jobb i verden er så viktig at ikke DU og DINE kommer først! Dere er viktigere, tross alt. Selv om jeg kan forstå sorgen din...... Ønsker at formen holder seg god fremover og at det kun var et bluss av mye tøffe tak siste månedene. Du er sterk, du er tøff og du er positiv!! Varme klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå