*Rutletutt* Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Har jo vært mye styr med vekten til Milla - har vært på kontroller med henne ca hver 14. dag - hun har jo alltid gått opp da, om enn sakte( bortsett fra da hun hadde omganssyken), men i går på kontroll hadde hun gått ned 40g fra sist kontroll for halvannen uke siden. Nå er hun 6555g og 66cm, hun er 8 mnd og en uke gammel. Hun har ikke verdens beste apetitt, men likevel - hun spiser jo ikke SÅ lite heller da. Hun får tre måltider med fast føde - men det varierer veldig hvor mye hun spiser. Hs ble litt stressa og bestilte legetime til oss på mandag. Jeg var til legen selv i dag og snakket med ham om det, og han mente det kanskje kunne være B12- eller B-vitamin mangel...så jeg fikk med meg et prøveskjema som jeg kunne ta med meg på Barneklinikken for å få tatt prøver av henne. Slik mangel kunne føre til dårlig nattesøvn også sa han, og det har hun jo absolutt...;o/ Håper det er greit å "fikse" hvis det skulle være noe slikt da. Hun er jo kvikk og rask ellers da, ikke syk på noen måte - ser ikke spesielt tynn ut heller. Er ikke sen i utviklingen på noen som helst måte, så det er vel et bra tegn? Kanskje hun bare har høy forbrenning eler noe?
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 fatter ikek hva de driver å styrer med ang vekten. Eldstemann vokste i rykk og napp. det gjør også den neste. Min er 8 måneder, 6.5 kilo og 71 cm-- skal alle likosm vokse etter et skjema, hvordan er det mulig da, kroppen e rjo unik, med gener og alt som kan være med å styre det..
Misti Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 hs her har ikke reagert så mye på at minsten har gådd ned i vekt men hun syntes det er rart han ikke har blitt lengre, så vi skal på kontrol måling i mai, hu ville måle en gang før 2 års kontroll. for om han ikke hadde vokst no da så ville hu at han skulle ta noen tester, men er ikke så bekymra for meg å sambo var små på den tiden. men det er jo deilig for deg få legen til å ta en titt på henne så slipper du å bekymre deg, bedre det=) håper alt ordner seg
*Rutletutt* Skrevet 4. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2008 Ja, det er jo greit, men hun kommer seg liksom ikke opp igjen etter fallet hun hadde pga omgangssyken tidligere i vinter. Hun gikk veldig fint opp frem til hun var 4 mnd, men etter det har det gått saktere. Hs har aldri vært noe sressa over vekt før, men hun ville bare at hun skulle ligge seg på sin egen kurve - noe hun ikke har gjort. Hun var normal ved fødsel - 3350g og 51cm. Da hun var 4 mnd var hun 5880g, så hun har jo lagt på seg i underkant av 800g på 4 mnd - og når hun nå begynner å gå ned er det jo noe de må se nærmere på, mente hun, for det var ikke normalt.
Mille** Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Huff da vennen, får håpe hun bare har høy forbrenning. Det er mange bekymringer man skal igjennom som mamma, det er helt sikkert! Lykke til på mandag. Klem
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 hei:) mager trøst kansje, men yngste gutten min er 22 mnd veier 9,7kg og er 83 cm lang (målte han på tirsdag) prater som en foss, er veldig aktiv og motorisk utviklet.. hs og lege finner ikke noe galt med han:)) enkelte er bare sånn tror jeg.. har nok høy forbrenning som meg:)
*Rutletutt* Skrevet 4. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. april 2008 Takk, vennen:o) Ja, det skal alltid være noe...men det går nok bra - er bare litt ekkelt når en ikke vet hva som gjør det. Mest sannsynlig er det jo ikke noe "farlig" eller noe, men jeg vil jo at jenta mi skal ha det bra og få i seg det hun bør. Klem tilbake;o)
*Rutletutt* Skrevet 4. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. april 2008 Ja, får satse på at det er noe sånt - hun er jo motorisk flink for alderen og "prater" som en foss, så er ikke noe "galt" med henne i den forstand. Ikke har hun diarèaktig avføring eller gulper veldig mye heller, så tror ikke hun er allergisk eller intolerant mot noe heller...hs kunne bare ikke skjønne hvor alt ble av...;o/
My little girl_ Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 Men sånn er det her også snuppa var 3500gram når hun ble født,gikk bra opp i vekt første månedene,så har det dabbet av.. nå er hun 13 mnd å veier 8.5 kilo, hu er lett,men ikke noe unormalt,å jeg har heller aldri tenk noe over vekta, er som hun over her sier,de vokser i rykk og napp.. men min er veldig aktiv da;) Alle sier til oss " så liten hu er" men i følge vår helsesøster er hun ikke liten,ligger midt på treet,men mange store unger da,stort sett foreldrene der som kommenterer at vår er så "liten" Trur ikke du trenger å bekymre deg jeg;0)
*Rutletutt* Skrevet 4. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. april 2008 Takk, godt å høre at andre også har "saktevoksende" små uten at det er noe galt;o) Er litt beroliget nå, men greit å få skjekket ut OM det skulle være noe.
Gjest Skrevet 4. april 2008 #11 Skrevet 4. april 2008 Sikkert en mager trøst dette og:-), men det høres ut som det er jenta vår du beskriver. Hun var faktisk en ganske stor jente da hun ble født, veide 3980g. Hun la fint på seg de første 3-4 første månedene, men begynte etterhvert å legge knapt på seg. Måtte veie henne hver 14 dag, og de på helsestasjonen styrte noe voldsomt. Dette på tross av at jenta vår var blid og rask i utviklingen ellers. Da hun var ca 8 mnd var hun 68 cm og 6985g. Nå er hun blitt 20 mnd og er fortsatt en liten og spe unge. Hun har jaggu ikke fullt sin egen kurve hele veien, men det er likevel ikke noe galt med henne. Barn er forskjellige og vokser ikke etter kurver. Jeg sier ikke at du ikke skal la henne bli undersøkt. Sikkert greit å gjøre det, men mest sannsynlig er hun bare slik av natur:-) Vet selv hvordan det er å bekymre seg over denne vekta, men har heldigvis klart å legge dette til siden for flere måneder. Masse lykke til!
Alba44 Skrevet 4. april 2008 #12 Skrevet 4. april 2008 Usj, bekymringer er bånn i bøtta Men; så bra at hs er på vakt og at dere kommer dere til lege! Mest sannsynlig er det jo ikke noe galt, men at hun bare er lita og lett. Masse LYKKE TIL!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå