Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Hei jenter..Barnefaren vil gjerne ha delt omsorg for barnet..noe jeg kan si meg enig i..forstår det veldig..men da vil jeg ikke få overgangsstønad..jeg skal bo med en venninne så hva vil jeg da ha krav på??jeg går på sosial stønad nå.de er vel pliktige til å betale min del av leia og opphold,kan jo ikke tvinge barnefaren til at jeg tar hele omsorgen alene?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 gå inn på "gravi og arb.ledig debatten" der finner du masse nyttig info:) og på NAV sine sider:) men skal dere ha delt omsorg fra babyen er født?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 ja,han må jo komme mer enn han får lov til om jeg har hele omsorgen alene..blir jo delt omsorg fra første stund..
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Det kommer jo veldig an på hvilken økonomisk situasjon du er i. Forstår det som at du mottar økonomisk sosialhjelp nå. Du har vel kanskje mottatt engangsstønaden nå.. så lenge du ikke er enslig forsørger fyller du jo ikke vilkårene for overgangsstønad.. men hva er planen din videre? Regner med du er nødt til å gå i et eller annet form for tiltak som vilkår for å motta sosialstønad..? Økonomisk sosialhjelp skal jo i utgangspunktet ikke være en langtidsytelse, så du har vel vært i en samtale med saksbehandler for å finne ut hva du skal gjøre fremover..
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Jeg har ikke krav på verken foreldrepenger eller dagpenger eller noe..får sosialstøtte nå ja,men de mente jo at jeg ikke trengte det videre siden jeg går over på overgangsstønad,men det skjer ikke som planlagt for vi skal ha delt omsorg..da støtter vel sosial kontoret videre? de kan vel ikke kreve at barnefaren sier opp omsorgen for ellers for jeg ikke penger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå