Gå til innhold

Skatteklasse 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye mindre skatter man når man er i skatteklasse2? Hvis jeg for eksempel tjener 260 000, og er i skatteklasse2, hvor mye skatt må jeg trekke da?

Noen som vil si meg hvilken lønn de har og hvor mye de får utbetalt i måneden (i skatteklasse2)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde en 50% stilling og 170000 i årslønn brutto 6 mnd ifjor, før det fikk jeg full os og betalte ikke skatt. hadde 25% trekk i klasse 2. men det var tydeligvis for mye for jeg får igjen en haug med penger :)

Skrevet

Forsto jeg deg riktig? Årslønnen var på 170 000, men jobbet et halvt år. Altså tjente du 85 000?

Skrevet

Og kan jeg spørre deg hvor mye du får igjen?? Så deilig :-D

Skrevet

ja, tjente 84 tusen etellerannet :) får igjen 28000!!!

Skrevet

Wow! Du får igjen alt du betalte du da:-) For et så lite beløp er vel ikke skattepliktig.

Kos deg med pengene!

Skrevet

nettopp :)

da har jeg feriepenger til sommeren, så de kom godt med ja!

Skrevet

det kommer sikkert an på gjeld også..'

jeg har satt min intekt til 280 000 i år. fikk skattekort nå. 26 %, men jeg skal be om 30.

hadde tabell før det, men da de sendte feil først fikk jeg 36% på skatteklasse 1. så det utgjør jo en hel del....

jeg har 44 000 i gjeld. fradrag på reise til og fra jobb 40 km pr dag. og 6-7000 i foreldrefradrag.

har 60% barnehage.

også er det litt renter og sånn, men det utgjør veldig lite.

Skrevet

rettelse 27 %

Skrevet

har 140000 i studielån og ca 100000 i banken...

Skrevet

mener de sa at det sånn ca utgjør 10 000 kr jeg. hmmmm. Var en gang på nyhetene. Jeg har også i 2 år nesten fått igjen alt jeg har betalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...