Gå til innhold

Hm... kan dette her bli godt, tro?

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

Tenkte å prøve noe nytt til middag i dag...

Tenkte å skjære poteter i skiver og koke dem litt. Deretter ha potetene i ildfast form sammen med løk, blomkål, brokkoli, bogskinke og stekt bacon. Ha fløte og hvitløkskrydder over, og ost på toppen...

Blir jo som fløtegratinerte poteter, men med litt ekstra oppi... Noen som har prøvd noe lignende? Kan det bli godt tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nam!! Hørtes kjempegodt ut!! Tror jeg må prøve det.

Skrevet

Du bør koke/mørne blomkålen og brokkolien litt også. Nå liker ikke jeg bogskinke og bacon, så for meg hadde jo ikke dette vært noe særlig, men ser jeg bort i fra det, så tror jeg sammensetningen bør fungere greit. Du bør nok bruke ganske mye fløte.

Skrevet

Da tror jeg vi prøver det i dag altså=)

Hva skal jeg kalle oppskriften for da? (jeg tar patent nemlig) rebels fløtegryte?

Skrevet

Takk takk, det skal jeg gjøre=) har masse fløte i kjøleskapet så får bare hive oppi!

Skrevet

Jeg ville brukt 50/50 med melk og fløte .. Som jeg pleier og bruke i fløtegratinerte poteter.. =)

Ellers hørtes det veldig godt ut.. =)

Skrevet

Ja, må nok ha salat ved siden av=)

du må si ifra om du likte det, da=)

Skrevet

MMM, hvitløksbrød også ja! ÅÅÅ, det vil jeg ha til!

Skrevet

Jeg har laget noe liknende en del ganger med potetskiver, skinke og purre. Jeg pleier da å bruke en 50/50 blanding av fløte og rømme. Det blir skikkelig godt. Pleier forresten ikke å koke potetene på forhånd, men formen står inne litt over en time på 200 grader. Stikk en kniv i potetene og kjenn.

Skrevet

MMM, purre kan jeg putte oppi også! Dette blir bra altså=) hehe!

Skrevet

Veldig godt!

Jeg lager nesten middag hver dag på samme måte. Tar tynne skiver poteter, gulrøtter, rødløk, purre og brokoli( det jeg måtte ha i hus)

Rett i ovnen.

Noen ganger tar jeg kun litt olje event smør og krydder over.På toppen slenger jeg fiskekaker, pølser, kylling etc(ikke sammen da...., og venter til grønnsakene begynner å bli ferdig)

Lager ofte saus ved siden av, eller jeg gjør som deg og heller fløte over. Spør hvor sunn jeg er den dagen:)

Utrolig ebkelt og godt. Og ikke minst minimal oppvask!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...