Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått med meg at svømming er bra, men hva med badstu eller boblebad?

Jeg så noen spøke med det i en annen tråd, og nå ble jeg litt usikker. Jeg bruker å svømme, og de har også disse tilbudene der selv om jeg ikke benytter meg av dem til vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hvor langt du er på vei. Jeg var på et spa for et par uker siden og var da i uke 28. Siden det var såpass lenge til termin sa fastlegen at det ikke var noen fare for at boblebadet skulle sette igang noe. når det gjelder bakterier i disse badene ble jeg fortalt at dette ikke utgjorde noen risiko. Badstu er heller ikke så farlig, dersom man oppholder seg der i kort tid, fikk jeg beskjed om. Det er viktig å bruke sunn fornuft. Jeg koste meg ihvertfall i både badstu og boblebad

:-)

Skrevet

Jeg spøkte med det fordi det, ved flere anledninger, har blitt skrevet her inne at gravide kvinner anbefales å holde seg unna boblebad. Årsakene til at vi visstnok bør holde oss unna boblebad er mange - temperaturen er for høy, bakteriene florerer og man vet ikke hvordan boblene kan påvirke babyen og svangerskapet. Men jeg mener at en selv ikke orker å sitte for lenge i et boblebad som er for varmt og da er det liten sjanse for at babyen blir overopphetet. Når det gjelder disse bakteriene, synes jeg det rett og slett er tull å påstå at det er farlig. Så lenge man fortsatt har slimproppen i behold og vannet ikke har gått, er det like farlig med disse bakteriene som det er å ha sex (min mening da). Og hvorfor skal boblene ha noen påvirkning på babyen? Ja det bråker kanskje litt, men hvis det ikke er farlig å få kynnere eller orgasme så kan da ikke det være farlig heller.

Ift badstue har det blitt sagt at det ikke er bra for gravide pga varmen. Det er allmenn kjent at babyen i magen fort kan bli overopphetet dersom moren blir for varm. Men hvem orker å sitte såpass lenge i en badstue at man blir like varm som tilnærmet 39-40 i feber da?

Nei, det er nok ikke noen stor fare knyttet til verken boblebad eller badstue =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...