Gå til innhold

Mer sydenerfaringer ønskes

Anbefalte innlegg

Skrevet

To spørsmål her:

1.Vi drar med en på 2 år, og 2 voksne. HVor mye penger beregner dere da? Blir en helt annen ferie enn vi er vandt til

2. Anbefaler dere all inclusive med så små barn? De barnevenlige hotellene ligger ofte langt utenfor sentrum, altså langt fra super marked hvor man får kjøpt mat til å lage selv. har derfor en ide om at man ender opp med å spise på hotellet likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Vi skal prøve all inclusicve i år for første gang, og tror det blir bra. Å gå på resturant med små barn er en prøvelse, og i fjor når snuppa var 20 mnd var det rett og slett utrivelig å spise på resturant. Mye venting, ungen var lei før vi hadde fått bestilt oss mat. Med all inclusive er det jo bare å gå å forskyne seg. :o)

Uten all incl. så har vi hatt med 15 000 i lommepenger, vi har ett barn på 10 år og ett på 2 år. I år vet jeg ikke hva vi skal ta med, trenger sikkert ikke så mye når maten er betalt på forhånd. :o)

Skrevet

Det er mange barnevennlige hotell som ligg nær butikkar og restauranter:)

Vi var på sørsida av Tenerife, litt utanfor Americos og Christianos, og vi var inn til byen kva kveld og åt. Samme har det vore andre plassar vi har vore. Det er ikkje langt, og taxi er billig om det er ønskelig:)

Einaste var på Malta; der åt vi frukost på hotellet, men middag ute:)

Pengar er godt å ha,men ta ikkje mykje med i kontantar. Ha heller kort og ta ut etterkvart. Berre pass på å ha kort som går å bruke der dokke skal:)

Skrevet

Vi reiser ofte på barnevennlige hotell som ligger både sentralt og har minimarked på hotellet og supermarkeder rundt om. Senest forrige helg kom vi fra Sunwing Resort Fañabe på Tenerife, med 2 store matbutikker rett utenfor hotellet.

Det kan bli litt hektisk å spsie med små barn på restaurant, vi har ikke prøvd all-inclusive fordi vi ikke ønsker å "låse" oss til hotellet, men det fungerer sikker bra for mange, og så vet man jo hva man har betalt for oppholdet, inkl. mat og drikke.. Bl.a Sunwing har 2 restauranter på området, så det er veldig greit de kveldene vi ikke ønsker å spise utenfor. Det er også en mulighet med halvpensjon, så kan man f.eks ha ett måltid, lunsj, andre steder.

Vedr. penger, så har jeg ikke noe konkret beløp, vi bruker nok en del, mest går fra min samboers kort :-)

Skrevet

Har ingen erfaring med all inclusive (vi er alt for rastløse til det!), men når det gjelder lommepenger, så kommer det jo an på hvor dere skal da (billig eller dyrt land) og hvor lenge dere skal være borte. Vi har (1 barn + 2 voksne) brukt 8000,- - 10000,- på ei uke - og da har vi levd bra, men ikke kjøpt med oss kjempedyre ting hjem. Dette gjelder Kanariøyene.

Skrevet

Vi reiste med All inclusive, ei uke i Tyrkia. Utrolig bra og barnevennlig. Vi reiste med Nazar, der det meste var lakt opp til ungene. Vi spiste en gang utforbi hotellet den uka. Maten på All inclusive var kjempe bra, og vi hadde masse å velge mellom. åt ikke det samme til middag to ganger, for å si det slik. Slapp å stresse rundt, for å finne ut hvor vi skulle spise lunsj osv.

Vi skal reise til Tyrkia med nazar og ha all inclusive neste gang!

Skrevet

Foresten så var det en butikk som som selgte div mat på hotellet,klesbutikk frisør osv var det også, og det var og et par butikker rett over vegen i fra Hotellet.

Skrevet

Jeg hadde ikke orket å reise på all inclusive og jeg har aldri synes det vært stress å spise ute med Lille. Det er bare kos synes jeg. Dessuten er "sydenland-menneskene" (dette sier jeg bare fordi du ikke spesifiserer hvor du skal) mye mer vant med at barn er med ut å spiser. Det er barnevennlig og de trenger ikke sitte på stolen sin å vente pent i all tid før de får mat. Det er iallefall min erfaring. Aner ikke hvor mye penger man bruker, og jeg hadde heller ikke orket et sånn sted som er super barnevennlig, langt uttafor all-farvei. Der er det dessuten ganske dyrt å handle til middag osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...