Gå til innhold

Janta foretrekker farfar framfor meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på straks 2 år elsker farfaren sin! Og det er jo kjempehyggelig. Men;

I går hadde jeg jobbet nattevakt, og var så rett i begravelse. Så først kl 15 fikk jeg lagt meg å sove i 2 timer. Farfaren henta henne i bhg og hadde henne i mellomtiden. De bor rett ved, så da jeg stod opp gikk jeg ut i sandkassa der de lekte. Plutselig fikk hun for seg at hun skulle hente vantene sine hjemme hos farfar. Da vi skulle gå bort dit "dytta" hun meg vekk og sa "nei, ikke du. Farfar blir med. Gå vekk, du. Gå å legg deg, du"... hehe-sikkert komisk, men må innrømme at jeg ble litt lei meg... Hun foretrekker 10 x heller fafaren sin enn meg...

Uff- er jeg barnslig? Føler det, når keg leser dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe...litt barnslig kanskje? Har ei på 2 1/2 som elsker morfaren om mormora si. Får ofte høre at "jeg elsker morfar og mormor sååå masse" . "Kan de passe meg snart". Og når jeg skal hente henne etter de har passet henne, er det sjeldent hun vil følge meg hjem, det blir med hyl og skrik. Men jeg synes det er koselig, da=) De har et topp forhold og de storkoser seg når de er sammen.

Verre er det med farmora og farfaren...Hun vil helst ikke være sammen med de og vil ikke at de skal passe henne. DET synes jeg er leit, emn håper at det går seg til.

Skrevet

Hehe litt barnslig ja.

Det første datteren min sier når hun kommer hjem fra pappaen, er "Koti ska eg til mommo og moffen???"

Syns det er helt herlig, jeg:-) De har et fantastisk forhold, og jeg håper det varer for alltid!

Skrevet

hehehe...har ei på 2 1/2 her også som synes at besteforeldrene er toppers, hvis de er innom en tur på besøk så hyler og vræler hun når de skal gå. Traff pappa på en butikk tidligere i uka, da hadde hun plana klar, hun skulle være med morfar, ferdig med det, og jaggu fikk hun lov også ja...så fornøyd som fikk være med å hente mormor på jobb. Utspekulert unge.

Er vel sånn det skal være, husker godt jeg foretrakk bestemor og bestefar selv da jeg var lita, fikk jo nesten alltid viljen min der ;-)

Skrevet

Hehe... "godt" å lese det er fler som er sånn :)

Toppers at hun "forguder" han, men synes det var litt "stygt" av henne å si sånn! hehe-i hvertfall "gå å legg deg, du!" - har ikke super samvittighet fra før av over at jeg sover på dagtid feks i helger etter nattevakt...

Uffda- er jo bare en 2-åring vi prater om, så jeg vet jo at hun ikke legger stort i det :)

Skrevet

Da datteren til min søster var to pleide hun å innimmellom plutselig fortelle søsteren min "Jeg elsker tante xxxx så mye" så tenkte ho seg om litt og la til " Men jeg er glad i deg også da mamma."

Vi syntes det var veldig vittig vi da.

Selv om søsteren min nok den første gangen syntes at det var litt trist.

Jeg var dagmamman til jenta og hadde henne fra 6 om morran til 6, så ho var jo mer hos tante en mamma da.

Og så var ho bare 2-3 år så hadde vel egentlig ikke noen formening om forkjellen på glad i og elsker. :-)

Men fikk hun valget skulle til meg eller være hjemme hos mamma, så valgte hun alltid mamma.

Skrevet

hehe.. så rare de er :)

Skrevet

Helt vanlig. Er litt barnslig å bli såret, syns jeg :-)

Skrevet

Jada- er barnslig...

Men tror egentlig det ikke er så helt uvanlig reaksjon hverken av barnet eller foreldre... Må legge til at jeg var helt utslitt fra før av etter 2 timer søvn i løpet av 24 timer og begravelse oppå det hele... Men jeg gjorde jo selvsagt ikke noe nr. ut av det - lata som det hele var veldig morro :)

Skal skjerpe meg :)

Skrevet

Svarte bare på det du spurte om.

Jeg nyter bare freden jeg hvis de vil være med noen andre enn meg ;-)

Skrevet

Ja, det er vel det en burde gjort ;)

Takk for svar iallefall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...