Gå til innhold

Er så utrolig skuffet, sint, og fortvilet..


mamma til 2 og lille frøet..

Anbefalte innlegg

I dag ringte jeg til kommunenmin for å høre om jeg hadde fått barnehageplass. Vi har søkt på 4 barnehager. men tror du vi fikk plass. NEI da... Vet ikke om jeg skal legge meg ned å grine eller skrike..

 

Kommunen min er av de som ikke har full barnehage dekkning..

 

Andre som har fått plass? eller ikke plass?

 

Vi som ikke får plass har vi rett på noe trygd fra Nav??Eller må vi leve på kontantstøtten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om vi har fått enda, men har en prioriteringskode, så det er jo ikke helt utenkelig ( bor i Oslo - ikke full dekning).

 

Når du har brukt opp alle midler ( sparepenger etc.) har du krav på sosialhjelp så vidt jeg vet. Kommer jo an på hva mannen din tjener også. Sjekk med NAV. Ingen kan jo leve på en kontantstøtte alene...

 

Jeg ville anbefalt deg å sjekke med private barnehager som har eget opptak, evt. familibarnehager. Kanksje du er heldig og får der. Ellers kan du jo ta et dagbarn eller to og være hjemme en stund. Hvis ikke du selv kjenner en dagmamma, da?

 

Skikkelig fortvilende situasjon. Håper det løser seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

re det bare å ringe kommunen og spørre ?

da skal jeg gjøre det i morra! er så spent.. må legge en slagplan om vi ikke få rplass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min kommune har de fordelt plassene, men har ikke fått det skriftlig enda. Så da ringte jeg og fikk vite at jeg ikke fikk plass :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så leit!!!!!! Jeg kjenner at jeg er i ventemodus med alt jeg inntil vi får vite om vi får plass eller ikke..... 1 juni svares det er i Oslo.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått avslag!! Bærum ligger visst på værsting-lista på banehageplasser... Vi er nødt til å finne en dagmamma eller noe sånt, har ikke mulighet til å gå hjemme utover permisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så trasig når det er sånn... Her på Sørlandet er det heldigvis ikke noe problem, mye ledig.. Bare i min lille bygd finnes det fire barnehager, å ser stadig lapper på lokale Joker`n at det finnes ledige plasser..

 

Har dere søkt på private barnehager/familibarnehager ?

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk vi barnhageplass!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

I dag fikk jeg brev i posten om at vi var blitt tildelt plass i en annen barnehage enn de vi hadde søkt i... Kan tro jeg er glad nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste løser seg for snille søte mødre;) Noen ganger tar ting bare litt lengere tid en det man selv ønsker eller trenger.

Bor i Oslo, og får ikke svar før 1.juni. Så ser frem til det. Litt greit og vite hva man har i vente fra høsten av. Nå er ikke jobb noe hinder for min del. Så jeg skal nok klare meg uansett. Men vil sikkert bli skuffa og sint om ikke jeg får plass "helst" der jeg har søkt. Men ting ordner seg uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den må du forklare nærmere blondie30. Bor selv på Sørlandet, men har fått avslag på bhg plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei... Hvor bor du da ? Bor på Rykene, og her er det nok av plasser.. Og har littt inntrykk av at rundt i distriktet er det også en del ledig, og står jo stadig annonser i Agderposten om ledige b.hage plasser. Ville tro at innen høsten har du helt sikkert en b.hageplass.. Men nå er jo Sørlandet stort da.. Men Arendal/Grimstad området har jeg inntrykk av at der er nok plasser. Aldri hørt om noen som ikke har fått plass... Ordner seg nok... Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...