Gå til innhold

Vi med baby på ca 5 mnd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte vi kunne sammenligne våre søte små.

Jenta mi er nesten 5 ½ mnd.

Mat: Våkner mellom 9-10, da får hun grøt og 100 MME

I 13 tiden en halv dessert boks og 100 MME

16.30 et halvt middags glass, halv boks dessert og 100 MME

19.30 200 MME

Jeg begynte med grøt rett før hun ble 4 mnd.

Legger seg i 20tiden og sover til 9-10. Våkner flere ganger om natta, men det er bare for å få smokken.

Hun har en kvil i 12 tiden, en i 15 tiden og en i 18 tiden. Varer maks 30 min av gangen.

Er ei oppmerksomhets sjuk jente.. Hehe… vil helst sitte på mammas fang. Noen ganger elsker hun seg i leke grinda. Men må helst se meg.

Jenta mi var 3312 og 48 når hun ble født,

Og på 5 mnd kontroll var hun 6625 og 63,5.

Hva med deres? Lenge og vekt? Matvaner og sovevaner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fullammer ennå, men har begynt å la henne smake litt banan. Snuppa vår sovner ca kl 20. Skal ha pupp i 3-4 tiden og starter dagen ca kl 7. Sover dupp 1.5 time-2timer fra ca 9.30/10.00. Våken ca 2,5 time før ny dupp. Sover ca 1t.

3. og siste dupp ferdig ca 16.00.

Hun veide 3610 g og var 49 cm ved fødsel. Er 7,9 kg og 67 cm nå.

Skrevet

Gutten min er nesten 5 mnd.

Mat:

200ml velling i åttetiden om morgenen.

I ellevetiden får han ca 200ml MME.

I Totiden får han fruktpuree (ca 1/2+ boks) og litt MME

I Fire-femtiden får han ca 200ml MME

I sju-åttetiden får han grøt og MM/MME

I tillegg får han pupp når han våkner om natta, sånn i fem-tiden.

Har planer om å prøve å øke på med fast føde og redusere melkemengen i neste uke.

Han legger seg i åtte - halv nitiden om kvelden og sover til sånn i sju - åttetiden om morgenen (kun avbrutt av puppepåfyll).

I tillegg sover han et par timer om formiddagen og fyller på med et par mindre blunder om ettermiddagen.

Han trives godt alene på gulvet med lekene sine, men har nettopp oppdaget hvor gøy det er å bli båret rundt i stuen for å se på alt som er der. Og skal selvfølgelig ta på alt. I tillegg "prater" han hele tiden og er stort sett glad og blid.

Da han ble født var han 3710g og 52 cm.

På 4mnd kontroll var han 8470g og 68 cm. Stor gutt, ja..

Ble langt dette.. Men sånn blir det fort når man blir invitert til å snakke om sine små engler......

Skrevet

Jenta mi er 5 mnd og noen dager nå, slik ser hennes dag ut, sann ca tider da!

Dagen vår:

*Står opp kl 08-09 hun får da pupp i senga før vi står opp

*Steller koser og leker litt til ca 11, da får hun litt grøt om hun vil ha og pupp.

*Sovner som regel i halv tolvtiden og sover en halvtimes tid.

*Kl 14 får hun pupp igjen.

*Sovner rundt 14.30 og sover igjen en halvtimes tid, dersom vi ikke går tur da, for da sover hun ca 1 t.

*Får pupp igjen ca 16-16.30 og litt middag om hun vil ha da (potet, gulrot osv)

*Dupper av i 16.30-17.00 tiden , en halvtime her også.

*Får pupp og grøt i 18 tiden og av og til tar hun seg en 5 - 10 min.

*Bader i 19 tiden

*Får mm-velling på flaske og legger seg til ca 19.30-20.00

*Sover da til ca 06, får pupp og sover da til 08-09

Veldig oppmerksomhetssyk jente her også, så det går mest i bæring og sitte på fanget, eller jeg må ligge på gulvet med henne.

Hun haaaater å ligge på magen og har bare rulla rundt et par ganger, fra magen til rygg(sikkert fordi hun haater å ligge på magen)

Hun prater heeele dagen så mamma blir galen(neida er kjempekoselig!!) skriker og har samtaler med alt og alle=)

Hun va 3450g og 46 lang ved fødsel, skal på 5 mnd nå snart, men var 6400g og 61,5 cm ved 4 mnd=)

Ble superlangt! Men sånn er det!

Skrevet

Gutten min på litt over 5 mnd var 3818 og 53 cm lang ved fødselen.Veier nå 6900 og er 68 cm lang. Dagen vår starter i 7-8 tiden om morgenen.Da steller jeg han.Får pupp etter det.Sovner som regel etter det, sover da 1t til halvannen.Får pupp igjen.sitter så i vippestolen mens han ser å mamma dusjer.Har nylig begynt å åle seg frem, så liker å ligge på gulvet og prøver å nå lekene.Vi drar som regel ut i 12-tiden hver dag.Da kan han sove leenge i vogna 2-3 timer.

Får litt pupp pluss middag\grøt-har akkurat introdusert dette så prøver litt ut.

Skrevet

ja, kan da slenge oss på her;)

5 mnd og 3 dager er jenta her og fullammes + litt grøt/fruktmos

akkurat nå for tiden begynner dagen mellom 7 og 8 (etter ca 2 spisepauser på natta)

er våken en times tid, sover 1-2 timer

så våken 2-3 timer og sover 1-2 timer

kan da være våken til legging i 19 tida eller vi får til en dupp til før legging som da blir nærmere 20

hun veide 2340 gr og var 45 cm

skal på 5 mnd kontroll til uka, men tror hun snart veier 6 kg og er rundt 60 cm. hun er liten og det er foreldrene hennes også hi hi

dagenes aktiviteter er som regel babygym eller annen leking, bæring rundt i huset(glad hun ikke er så tung) går turer og koser så mye som mulig (men det har hun sjelden tid til..)

aktiv og blid, aldri survete eller griner, men blir noe høylytt i 'pratingen' når hun er trøtt, sulten eller vil ha oppmerksomhet;)

Skrevet

snuppa mi var 3380 og 51 ved fødsel, på kontroll i dag var hun 7580 og 68 lang!

våkner 7-7.30, vi koser og pludrer en liten time, så er det en dupp til. har 4 dupper iløpet av dagen, kanskje 5 (på en halvtime hver)

får litt middag og litt grøt til kvelds, men ammer "fullt" utenom..

hun koser seg på matta si og strekker seg etter leker (ligger helst på magen, etter hun begynte å snu seg for ca 5 uker siden, er det ikke mye gøy å ligge på ryggen lenge) og flytter seg rundt på matta, finner henne plutselig langt ut på gulvet! :)

gleder meg bare til hun skal sove litt mer om natta, spiser hver 3.-4.time.. tenkte jeg skulle øke grøtposjonen på kvelden..

koser oss masse :) *smilerogsukkernårjegserpåsnuppami*

Skrevet

Jenta mi er 5mnd og 1 uke.

Jeg fullammer, og begynte smått med grøt for 3 uker siden..

Hun liker det ikke no særlig, så må blande med litt fruktpure.

Står opp i 8-9 tiden

Får da pupp...koser og leker

Sover en lur i 11-12 tiden

Kommer veldig an på hva vi gjør i løpet av dagen, sånn med tanke på soving. Går vi turer sovner hun som regel, eller når vi kjører bil.

I 19 tiden er det på med pysj, så får hun en liten porsjon grøt m/fruktpure og pupp.

Legger henne 20, og da sover hun til en gang mellom 4-6, da er det påfyll på gang:)

Hun prater veldig mye:) Smiler og er fornøyd dagen lang.

Veldig nysgjerrig og sta!!!

Eeelsker å ligge under babygymmen og plundre:)

Fødsel

3542g og 48cm

5mnd.

5905g og 63cm liten og nett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...