Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Jeg reagerer på parfyme, nikkel, diverse salver og oljer, kondomer osv osv.. Det jeg lurer på er: 1.Kommer jeg til å revne skikkelig siden jeg reagerer negativt på oljene jeg har prøvd nedentil? Får jo ikke strekket musa da.. 2. Jeg har skikkelig lyst på hull i ørene. Har prøvd å ta to hull i hvert øre for noen år siden. Men måtte ta de ut igjen pga kraftig betennelse. Hva kan jeg gjøre for å ikke få en allergisk reaksjon? Har så lyst til å pynte meg litt.. Ørepynt og parfyme er jo noe en jente gjerne vil kunne bruke..
Gjest Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Når det gjelder det første spørsmålet ditt, så vet jeg ikke. Men ang hull i ørene: Har du prøvd ørepynt laget av kirurgisk stål? Det ser ut som sølv, og det er kun den stangen som går gjennom øret, og en liten "plattform" eller hva jeg skal si, som selve pynten sitter på som er av stål. Selve pynten kan jo være fake, så lenge det ikke kommer i kontakt med øret. Ellers skal jo rent sølv og gull fungere, men det er jo selvsagt endel dyrere.....
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Jeg revnet ikke nedentil når jeg fødte, og jeg har aldri brukt noen oljer der nede. Ang parafyme så kan du spraye på klærene hvis huden din ikke tåler det. Jeg tåler parafyme men sprayer selv på klærne for å slippe alkoholen inntil huden min. Ang ørepynt.. why ? er mange andre kule ting å smykke seg med enn i akkurat ørene .
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Nei trur ikke jeg har prøvd det.. Har de kirugisk stål der man tar hullene eller?
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Flott å høre at man faktisk har en sjangs for å ikke revne.. Virker som at man på død og liv må smøre seg. Flott å se at andre har klart seg uten Lurt å spraye på klærne, det skal jeg prøve. Tusen takk =)
Gjest Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 ok, dete synes mange sikkert er litt ekkelt, og egentlig synes jeg også det. Men jeg har lest at det funker. Det parfymene forsøker å etterlikne er kvinnens naturlige duft. Dette er et alternativ til parfyme. Hvis du virkelig skal få en mann til å snøfte tungt når du går forbi, kan du bruke ditt eget sekret i stedet. Altså, bruk en finger eller to på musa og dra dem så bak øret, hvis jeg har forstått det riktig. Det er sikkert en fordel å være rimelig ren nedentil hvis du skal gjøre det, hehe. Første gang jeg hørte dette tenkte jeg: Å herre, fy f, pjuk! Men det er jo en logikk i det. Egenproduserte, ferske feromoner er sikkert tonnevis bedre enn kjemisk framstilte i svindyr parfyme. Dessuten er det mange som foretrekker naturlig kropsduft (gode lukter ja, ikke gammel svette) foran parfymer. Jeg tror nok det virker, men av en eller annen grunn bruker jeg ikke metoden selv. Det er jo litt eh...tabu å smøre nuttesaft bak ørene. Eller, det er så sprøtt at jeg aldri engang lærte at jeg ikke skulle gjøre det. Mamma hadde dødd hvis jeg hadde spurt henne om hun gjør det *fnis* hmm....hvis alle her inne gjør det kan vi finne ut om det virker. =D
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Smurte meg i første svangerskap, men ikke i andre jeg, men revnet mindre i andre enn i første Så hvor mye du revner har nok ikke bare med smøring å gjøre.
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Dette er bare en teori jeg har da, men når jeg fødte mitt første barn så var jeg så avslappet (hadde ingen sm.stillende) . Tror mye at jo mer man slapper av, jo lettere blir fødselen og jo mindre revner man. Hvis man begynner å styre å stramme, ja så blir det vel trangere for småen å passere å da revner man. Skal slettes ikke si sikkert om jeg er så heldig denne ganga da.. Krysser fingrene jeg
Gjest Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 Tenkte jeg bare ville kommentere nr. 2 (nr. 1 vet jeg ikke noe om, hehe). Jeg er egentlig ikke allergisk for noen ting, men hull i ørene reagerer jeg på nå (gjorde ikke det da jeg tok dem). For meg spiller det ingen rolle hva jeg bruker, kirurgisk stål eller ekte gull eller hva som helst, like ille blir det. Men jeg synes ikke lenger det gjør noe, for det går da an å pynte seg på andre måter også...
Gjest Skrevet 4. april 2008 #10 Skrevet 4. april 2008 Det er jeg ikke sikker på. Men der jeg tok hull i ørene, hadde de det. Bare å spørre rundt, sikkert noen som har det :-)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 4. april 2008 #11 Skrevet 4. april 2008 Jeg brukte ikke noe annet en bringebær kapsler sist jeg fødte og revna ikke.. Kommer ikke til og bruke noe annet denne gangen heller, for tror det er veldig individuelt hvem som revner og hvem som ikke revner akkurat som med dem som får strekkmerker og dem som ikke får..
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 4. april 2008 #12 Skrevet 4. april 2008 Takk for alle svarene Musesaft bak ørene? Teorien er jo god, men trur ikke jeg vil satse så hardt på den, hehe Sikkert noen som synes det funker bra. Hadde kanskje vært artig å se om mannfolk reagerer annerledes på den lukta i forhold til parfyme, men det overlater jeg til andre å forske på Virker som det er veldig mye som spiller inn om man revner eller ikke.. Akkurat som du over her sier, det er jo veldig mange oljer som skal hjelpe mot strekkmerker, mange som smører flere ganger om dagen og enda ender de med kroppen full av merker. Så det har vel noe med at kroppene våre er individuelle..Heldigvis kan man kanskje si Skal sjekke rundt angående hull i ørene
Krusemynthe Skrevet 4. april 2008 #13 Skrevet 4. april 2008 De som strekest hevder at kremer og oljer funker som tusan er 1. produsentene 2. de som har gener som allikevel ville beskyttet mot strekkmerker eller revning Husk at det er frykltelig mye penger i å få folk, særlig litt engstelig gravide til å tro at det finnes snarveier til garantiene. Jeg er hyper allergisk mot nikkel (bl. annet). Såpass at å ta i penger, vaske meg på hendene med vann som har stått lenge i kranene o.l, gir meg kraftig håndeksem. Men jeg fikk skutt inn øredobber av rent gull. Det funket for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå