Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe forovervendt bilstol til gutten min som blir 3 år....usikker på hvilken jeg skal velge. Er det noen som har gode erfaringer med visse merker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan anbefale britax kidfix

stolen kan settes fast med isofix fester i bilen.

Det gjør at beltet bare holder ungen på plass, ikke både ungen og stolen. Ved en kollisjon vil stolen sitte fast i bilen, og beltet holde igjen ungen. Blir ikke noe dobbelt rykk i beltet.

En annen fordel er at man slipper å feste setet hver gang man skal kjøre uten ungen

Mange som ikke tenker på å feste stolen - men tenk på en kollisjon hvor et barnesete kommer fykende gjennom bilen og treffer dem i forsetet i bakhodet...jaja, nok om det'

Stolen kan brukes både med og uten isofix, om man feks skal bruke den i andres biler.

bare husk å feste stolen med bilens belter om ikke ungen sitter oppi...

Britak-stolene får veldig bra på kræsj-tester.

Det kan reguleres i 11 høyder, og vår pode sover veldig godt i det. God hodestøtte og sidestøtte.

Kan brukes opp til 36 kilo.

sjekk ut www.britax.se

Skrevet

Om barnet veier over 15 kg ville jeg valgt en god beltestol med rygg og sidestøtte.

Mine forslag:

Britax KidFix

Britax Kid Plus

Maxi Cosi Rodi XP(XR)

Skrevet

Ellers så er jo det tryggeste for ham å sitte bakovervendt så lenge som mulig :-)

Skrevet

Takk for svar. Nå som det er varmere i været og det blir litt mindre tøy går det greit å sitte bakovervendt, men antar at det må byttes mot høsten igjen. Skal sjekke ut britax vs maxi cosi rodi ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...