Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut litt sinne og frustrasjon mot NAV! Sendte inn søknad om svangerskapspenger i begynnelsen av februar!! (kunne ikke fortsette i jobben, pluss heltidsstudent) Var tilfeldigvis innom NAV før påske for å fikse noe annet. Fikk beskjed om at jeg manglet terminbekreftelse, dette hadde de ikke sagt noe om da jeg sendte inn papirene 1 1/2 mnd før. Fikk beskjed etter påske at søknaden var ferdig, og at jeg skulle få penger denne uken. MEN !"#¤%&/()(/&%¤#¤%&/() det har ikke dukket opp en krone på kontoen min, og hver gang jeg ringer blir jeg satt på vent, blir brutt etter at jeg har snakket med 1000 forskjellige mennesker eller at jeg får beskjed om å ringe tilbake senere. Dette er så utrolig uproffesjonellt! Må betale husleie osv osv osv! Det er synd at man skal lide under deres ubemannethet, giddalaushet eller uvitenhet!

Var dessuten innom for å få hjelp til å fylle ut foreldrepengerskjemaet, fikk da beskjed om at "du må prøve å fylle ut selv, så kan du spørre oss om hjelp".....HALLO! Det var derfor jeg var der!

Vet at hvis jeg drar dit nå kommer hormonene mine til å forvandle meg til et monster :)

Hvis det er noen som har vært i samme situasjon eller er sinna på nav så velbekomme: SPYTT UT DERES EDER OG GALLE! hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, halloen du! Jeg må nesten også få ut litt frustrasjon her! Har levert inn søknad om engangsstønad for snart 6 uker siden(fikk beskjed om at dette skulle ta max 2 uker). Har lagt ved alt de skal ha av papirer, men intet skjer. Ringer man til NAV, får jeg bare beskjed om at "saken er under behandling, og har du ikke pengene inne på konto om et par dager, ta bare kontakt igjen!". Men det hjelper jo lite når det faktisk ikke skjer noe!!! Man må bare mase rett og slett, ellers forsvinner man tydeligvis i alt rotet der borte.. Jeg blir kjempestressa av å vente sånn, er ikke mange ukene til termin nå heller.

Skrevet

Ringte nå, og fikk plutselig beskjed om at søknaden min IKKE var behandlet! Dette er helt uholdbart!

Skrevet

HEHE!!! Jeg sitter og venter på engangssummen jeg...Her fikk jeg beskjed om at det kunne ta 1 til 3 måneder før saken ble avgjordt...Minst en måned,det måtte jeg bare regne med...

Jada...

Jeg har sendt med bekreftelse,og vet jeg har fylt ut søknaden riktig...

Utrolig at det kan ta 3 måneder å konstantere at jeg er norsk statsborger og gravid...

Skrevet

Det er helt utrolig ja! Snakket med avdelingssjefen der nå og hun sa at det kan ta en mnd før jeg får svangerskapspengene mine. Da er det kun et par dager til jeg skal ut i fødselspermisjon, og få foreldrepenger. Nesten litt komisk. For en bedriten start på dagen:(

Skrevet

Jupp,her er det itillegg prat om KS her da,så jeg rekker ikke få pengene før ungen kommer...Må også sies jeg har hatt timer der 7 ganger pluss utallige telefoner ned ditt for å få fylt ut ting riktig...Begynte i februar jeg og...bra jeg begynnte å handle tidlig... =0)

Er faktisk (heldigvis) ferdig...

Skrevet

Snakket med Nav i dag. Etter en times venting kom jeg fram til "sakbehandleren" min. Han hadde IKKE ÅPNET POSTEN SIN ENGANG!!! Dessuten trodde han jeg snakket om foreldrepenger og ikke svangerskapspenger. Herregud for en "#¤%&/ gjeng som jobber der! Men etter at jeg hadde truet med søksmål og media fikk jeg beskjed om at pengene skulle komme om noen dager. Så jeg får bare vente og se.

Skrevet

Skjønner veldig godt frustrasjonen din.

Men jeg må innrømme at jeg også synes synd på de som jobber på NAV. Tror de får fryktelig mye kjeft i løpet av en dag. Tviler på at det er for å være vanskelig ting går treigt, det skyldes nok byråkrati og dårlig bemanning. Vet det trøster lite når en er i en bedriten situasjon og venter på penger, men...

Men alt i alt, vi får prise oss lykkelige over at vi bor i Norge, og har de rettigheter vi har!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...