Gå til innhold

Lyst til å hjelpe meg? (skriver bacheloroppgave om rekruttering)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og lurer derfor på:

Hva frister dere til å søke på en jobb....?

Hva er stutusen din....? deltid/heltid/arbeidsledig/student/annet

hvilke tilleggsgoder er du på jakt etter?

hva har betydning for at dere skal bli værende i en jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du- En av hovedmennene i Manpower på norsk sokkel- Tor Dahl har gjort endel undersøkeleser. Han har skrevet en bok om det, og den kan du få gratis. Boka heter "vi ville hverandre vel og gjorde hverandre gode"

Du får nok ikke alle fasitene dine der, men ble overrasket over hvor god den var :)

Skrevet

Hva frister dere til å søke på en jobb....?

Interessante oppgaver/bransje, godt arbeidsmiljø er hovedtingen, men det forutsetter selvfølgelig at lønn og andre goder er på plass.

Hva er stutusen din....? deltid/heltid/arbeidsledig/student/annet

Jobber heltid

hvilke tilleggsgoder er du på jakt etter?

Viktig for meg at jobben dekker over 6G. Vil gjerne ha gode forsikringsordninger (inkl. pensjon). Med barn synes jeg også det er viktig at jeg har fleksibilitet i jobben.

hva har betydning for at dere skal bli værende i en jobb?

Interessante arbeidsoppgaver godt arbeidsmiljø, spesielt er det viktig å ha et greit forhold til sjefen. Lønn og goder er også viktig i den grad at så lenge det er ok så tenker man ikke på det, men misnøye dukker fort opp hvis man får "for lite".

Lykke til!

Skrevet

to faktor teorien... hygienefaktorer og motivasjonsfaktorer...

hygienefaktorer demotiverer om de ikke er til stede men motiverer ikke om de er til stede...

motivasjonsfaktorer motiverer i den grad de er til stede, men ikke om de ikke er til stede...

takker for innspill til nå...

takk for tips om bok.. skal skjekke ut den..

Skrevet

flere?

Skrevet

Som langstids arbeidssøkende (mens jeg har jobbet som vikar) er svaret på den første helt klart at jeg ser ut til å være kvalifisert til jobben (relevant utdanning og arbeidserfaring), at oppgavene virker interessante og varierte, og stort sett at jobben er innenfor statlig/kommunal sektor (utfra alder og silistatus har jeg dessverre liten mulighet for å få jobb innen det private, og søker kun innenfor det private om jeg ser den "perfekte" jobb). Ok lønnsbetingelser er også viktig, men ikke avgjørende.

Jeg jobber heltid.

Jeg ser i utgangspunktet ikke etter tilleggsgoder, men forventer å få vanlige forsikrings-/pensjonsordninger, og vektlegger muligheter til fleksibilitet.

Trivsel med arbeidet og kollegaer først og fremst, men også fleksibilitet og akseptabel lønn.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Fister:

En god annonse. Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver. Arbeidsmiljø (hvis jeg vet noe om det..)

Status: nå jobber jeg 100 turnus, men ønsker for neste jobb deltid dagtid.

tilleggsgoder: flexitid, gode pensjonssparinger, gode forsikringer

Betydning: Godt arbeidsmiljø er alfa og omega!!!! Lønn er også viktig. Arbeidsoppgaver jeg trives med og gjerne varierte oppgaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...