Niam Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Jeg har akkurat fått meg fastlege og var til henne for første gang i dag ( 6 uker på vei). Gikk tidlig for ønsket å kunne bestille plass på Rikshospitalet (siden jeg har skjønt det som at man må være tidlig ute), samt at jeg skal på topptur om 3 uker og lurte litt på hvordan det er med styrketrening, harde spinning timer og fjellturer nå når jeg er gravid. Hun sier det er for tidlig å komme nå (det er det jo kanskje). Hun tar aller nådigst blodprøver og tester i tillegg om jeg er gravid. Jeg får ikke helsekort, ingen gynekologisk undersøkelse, lite informasjon om trening og når jeg nevner sykehusvalg sier hun at det er ikke noe hun kan hjelpe med. Hun skal bare sende inn skjema/helsekort til et felles register som så fordeler etter hvor det er ledig. Når jeg spør om det ikke er mulig å i hvertfall sette opp ønskeliste sier hun at det kan jeg ikke. Fikk ingen informasjon om jordmor eller noen ting Fikk ny time om 2 uker. Ska det være sånn? Jeg har lyst å bytte fastlege. Er ikke mange kvinnelige leger med ledig plass i Oslo. Har funnet navnene Berit Norling og Catarina Falck på nettet som folk skriver positivt om. Tenkte å høre om jeg kan gå der nå når jeg er gravid i hvertfall selv om de ikke står på listen for fastlegeordningen...hun ene er gynekolog tror jeg som jobber sammen med 2 jordmødre. Noen som har erfaringer eller tips? Hvordan foregår sykehusvalg og burde man ønnske seg Rikshospitalet eller Ullevål? Blir glad om noen svarer...er så frustrert nå for hadde gledet meg til første legebesøk.
turkis Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Hei! Syns det er så trist når man blir møtt med den holdningen, når man bare gleder seg til å "komme inn" i systemet. Jeg var hos legen min i går på første kontroll. Jeg går inn i uke 9 i morgen, og det var det tidligste jeg fikk komme. Det er mest utfylling av skjemaer, bl a spurte hun om jeg hadde tenkt på hvilket sykehus jeg ville søke plass hos... De to damene kjenner jeg dessverre ikke til, men hørtes jo topp ut å gå der hvor de har gynekolog og jordmor. Ang sykehusvalg er det jo mange her inne som skryter av Rikshospitalet. Jeg har flere venninner med gode erfaringer fra Ullevål også, selv søkte jeg til Ahus, fordi det er nærmest min nye adresse. Lykke til, håper du får mere positive opplevelser rundt svangerskapet ditt fremover!
Promp Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Hei igjen, jeg har sendt deg et innlegg her inne med overskrift Mags74, les det. Stå på, og lykke til!!!
halloween-termin :) Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Jeg har født på Ullevåll - hadde en veldig fin opplevelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå