Stratos med 3 barn Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Fant denne (link) i avisa og kom til å tenke på urnenedsettelsen av min morfar. Hullet var fullt av vann og det regnet i bøtter og spann. Presten slapp urna i hullet, men der bare skvatt vannet og urna lå og duppet. "Oi, der sjøsatte vi den gamle ulken", sa min onkel og presten begynte å løpe rundt på gravlunden i sin digre og lange sorte regnkappe, på leit etter en pinne. Vel tilbake med pinnen fikk han litt hjelp av oss for å få døtta urnen langt nok ned til at vi fikk kasta jord over den og fikk den til å bli liggende nede i hullet. Uten sammenligning forøvrig - ville der opplevd dette som groteskt? http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article3449743.ece
mayaya Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Øh, den saken i linken var jo ekkel da. Hvis forholdene er så ille, er det vel bedre å forberede de sørgende på jordpåkastelse innendørs i stedet? I saken din.. Vel.. ehh.. du beskriver det på en måte som fikk meg til å dra på smilebåndet, selv om det muligens ikke var meninga. I utgpkt like ekkel sak ja.
Dronningen! Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 For de sørgende er det sikkert en vond og ikke minst unødvendig opplevelse, men i vårløsninga er det jo ikke alltid like lett å forberede alt....
Stratos med 3 barn Skrevet 4. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2008 Det var det som var mayaya. Vi fant det i grunnen litt komisk, så jeg bare lurte på om vi kanskje mangler litt antenner i denne familien her. Syns forøvrig den linken hørtes værre ut altså!
mayaya Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Jeg tror dette rammer helt forskjellig, etter hva slags folk det skjer til. I tillegg som kan nok måten avdøde døde på, alder på avdøde etc virke inn. Jeg synes dere hadde et bra syn på ulken jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå