Gå til innhold

Groteske begravelser. Hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant denne (link) i avisa og kom til å tenke på urnenedsettelsen av min morfar. Hullet var fullt av vann og det regnet i bøtter og spann. Presten slapp urna i hullet, men der bare skvatt vannet og urna lå og duppet. "Oi, der sjøsatte vi den gamle ulken", sa min onkel og presten begynte å løpe rundt på gravlunden i sin digre og lange sorte regnkappe, på leit etter en pinne. Vel tilbake med pinnen fikk han litt hjelp av oss for å få døtta urnen langt nok ned til at vi fikk kasta jord over den og fikk den til å bli liggende nede i hullet.

Uten sammenligning forøvrig - ville der opplevd dette som groteskt?

http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article3449743.ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øh, den saken i linken var jo ekkel da. Hvis forholdene er så ille, er det vel bedre å forberede de sørgende på jordpåkastelse innendørs i stedet?

I saken din.. Vel.. ehh.. du beskriver det på en måte som fikk meg til å dra på smilebåndet, selv om det muligens ikke var meninga. I utgpkt like ekkel sak ja.

Skrevet

For de sørgende er det sikkert en vond og ikke minst unødvendig opplevelse, men i vårløsninga er det jo ikke alltid like lett å forberede alt....

Skrevet

Det var det som var mayaya. Vi fant det i grunnen litt komisk, så jeg bare lurte på om vi kanskje mangler litt antenner i denne familien her. Syns forøvrig den linken hørtes værre ut altså!

Skrevet

Jeg tror dette rammer helt forskjellig, etter hva slags folk det skjer til. I tillegg som kan nok måten avdøde døde på, alder på avdøde etc virke inn.

Jeg synes dere hadde et bra syn på ulken jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...