Gå til innhold

Hvem har ansvaret? Oss eller leietaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier ei rønne på 40 kvm.

Kjøleskapet virker kun når det passer seg

Et gulvbord er løst, har vært det siden før vi flyttet inn,

Dusjen er ødelagt.

Mugg på rommet på grunn av mangel på ventilasjon.

Og det har kommet inn maur hit

Videoannonse
Annonse
Skrevet

leietaker som er ansvarlig

Skrevet

Det er jo du som er leietaker, siden dere leier?? Eier er ansvarlig.

Skrevet

Hmmm, det eneste jeg tenker er at der ville ikke jeg bodd...

MEN

Jeg vil nå påstå at det er huseier sitt ansvar, dere leier bare. Når det gjelder maur, er det noe dere selv kan prøve på å få bukt med. Men jeg ville ikke bodd på den måten med et barn....det med mugg kan jo være helse farlig...

Skrevet

Litt forvirret i forhold til hvem som er hvem. Leietaker er den som leier- og det er vel dere? Utleier er den som eier boligen, og dette må være hans ansvar.

Skrevet

Spørs hvem som eier kjøleskapet da, men de andre tingene du nevner er det den som eier boligen som er ansvarlig for!

Skrevet

JEg mente selvsagt utleier, ikke leietaker. Vi skal bo her i 2 mnder til. Får jo ikke noe annet for så kort tid da

Skrevet

Hvor lenge har dere bodd der da? Er visst noe med at hvis dere leier over lang tid så skal dere selv gjøre noe av vedlikeholdet inne, f.eks. feste et gulvbord. Har dere kun bodd der et par mnd og skal bo et par mnd til så er det utleier.

Gulvbordet ville jeg festet selv heller enn å 'krangle' med utleier for å få det gjort. Kjøleskapet kommer an på om du leier det eller om det er deres. Når det gjelder maurene så bør det vel inn et sånt firma, og det må utleier betale, med mindre maurene kommer fordi dere har strødd sukker langs der det er mulig å komme inn... ;) Leide en gang et sted hvor det kom inn maur, da måtte utleier betale for et sånt firma som kom og sprayet. Det var et utleiefirma da, litt enklere. Vet ikke om dere selv kan skaffe et sånt firma, og så trekke det fra på neste husleie, tror jeg hadde gjort det hvis jeg ikke kom noen vei med utleier.

Lykke til!

Skrevet

Eier er ansvarlig (hvis den var møblert, altså han eier kjøleskapet bl.a), men han kan godt be dere utbedre (altså ta kontakt med skadedyrfirma, div. reperatører osv), men HAN skal betale.

Vi hadde også lignende problemer, bl.a med et defekt kjøleskap og lekkasje på bad.

Vi kontaktet kjøleskapreperatør, betalte han og trakk samme summen av husleia. Enkel måte å gjøre det på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...