Gå til innhold

Sliter med å sovne på kvelden... Trenger tips!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guten vår blir 2 år på slutten av denne mnd. Han sliter veldig med å sovne på kveldene, sjølv om han vil gå å legge seg. Han ligger som regel 1 time før han sovner.Vi har faste rutiner, som vi har holdt hele veien, så han veit hva som skal skje. Han sover ca 1 time på dagtid og. Er det på tide å kutt enda mer ned på sovetida på dagtid? Eller er dette bare ein periode?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan oppfører han seg da på kvelden? Gråter han eller bare sliter han med å sovne?

Og hvor mye sover han på dagen og kvelden?

Vi har en liten en som blir 2 den 1 mai, og han har siden påske hatt problemer med søvnen. Problemet hans har vært at han har skreket i opptil en time før han sovner, han har virket helt krakils. Sambo kom på at det kunne være han følte seg innesteng i senga (sprinkelseng) iom at han ikke kom ut og inn av den selv. Vi la da madrassen på gulvet ved siden av senga på ondag, og onsdag kveld var det mindre gråting, vi måtte jo følge ham tilbake ett par ganger, men han sovnet med mye mindre gråting enn vanlig. Men, han kom jo likevel inn til oss midt på natta. Og, i natt sov han hele natta der. Var bare en gang han sa mamma, mamma og gråt i maks 1 min før han sovnet.

Han sover til vanlig fra 20-06 på natten og 1 til 1 1/2 time i bhg.

Tror at det kan være lurt å kutte litt ned på dagsovingen, kanskje la han sove max 1 time.

Skrevet

Gutten vår var igjennom en sånn periode da han var ca 2 år. Han brukte laaang tid på å sovne. Vi prøvde kutte ut dagssøvnen og hvis vi klarte holde ham våken til 19 så sovnet han med en gang vi la ham. Men det var et styr å holde ham våken og han var sur, sint og nektet spise så vi fant ut at det ikke fungerte. Etter 2 mnd gikk det over. Han er nå 2,9 mnd og sover 1 t hver dag men sovner likevel på 5 min da kl er 19. Dere må nesten bare prøve dere frem.

Skrevet

Hei...når dattern min ble 2 år, måtte jeg kutte ned søvnen ned til maks 1,5 time !! Nå har hun sluttet å sove på dagen og hun er 2 år og 4 måneder...noen trenger masse søvn og andre ikke. Hun har aldrig vært den som er mest aktiv, ganske rolig av seg...bare prøv deg frem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...