Gjest Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Jeg har alltid spist variert, og vært glad i kjøtt og fisk og det som er godt. Nå blir jeg uvel av tanken på de fleste tingene. Selv når samboer kom hjem med utstyr til å lage hjemmelagede burgere så klarte jeg ikke tanken på det. Jeg spiser: gulrøtter grovt knekkebrød med smør og jarlsberg en sub jeg får kjøpt på skolen med bacon og eggesalat. After Eights (litt) Vann Solo/Fanta (litt) Jeg skal bake brød i dag, tror jeg vil klare å spise det. Definitivt en ny rutine det her! Har bladd gjennom 3 kokebøker nå, tenker bare æsj, æsj, og blar videre. Mattips mottas med takk! (helst ikke ting med mye fett eller smeltet ost. Ser ut til at kroppen eller hodet har bestemt seg for at jeg ikke skal spise junk) Nå må jeg ut og kjøpe den suben, jeg er så sulten!
Gjest Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 -glemte å si at jeg har lyst på frukt og grønnsaker, men at de aller fleste formene for kjøtt, egg, fisk el. fugl bare er ekkelt. ...,.,hm, kanskje tynne kalkunskiver går an. Altså som snacks, uten brødskive.
Gjest Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Club sandwich, da, kunne det være noe (stekt egg, kylling filet, baconskive, salat/grønt etter ønske, aioli hvis du vil)?
Gjest Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 å ja! snadder, det tror jeg kommer til å funke. Hadde bare tenkt på ostesmørbrød, og det ble æsj.
temine Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Her går det i knekkebrød med philadelphia og tomat. Alt som er stekt synes jeg stinker, og smelta ost er grusomt. Grønne epler, jordbær og mange er og herlig. Så det blir lite fisk for tiden ja:)
Kókuszdió Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Det er jammen ikke det verste man kan være, spes i disse dager. Hilsen frivillig veggis:)
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Det eneste kjøttet jeg får i meg er kylling. Men tror at kroppen "sier" ifra hvis den trenger røst kjøtt osv. Det tar jo også ganske lang tid å fordøye rødt kjøtt så det er kansje en mening med det. Men fisk har jeg alltid likt, men nå orker jeg ikke tanken på d. Da tar jeg heller omega3/tran kapsler
Grateful mom Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Hjelp, hadde jeg ikke kunnet spise kylling eller fisk, vet jeg ikke hvor det hadde blitt av meg.. måtte hvertfall blitt flinkere på andre proteinkilder.. Jeg blir ufattelig fort sulten hvis jeg ikke får i meg nok proteiner. Er ikke så glad i rødt kjøtt, men kylling og fisk er himmelsk Men du kan evt prøve å lage noen grønnsakssupper og ha kikerter, linser evt bønner i, slik at du får i deg litt proteiner, og yoghurt naturell med ferske bær eller frukt er knall godt!
Gjest Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 jeg tror kanskje kylling vil funke for meg, skal finne noen oppskrifter på det. Forsøkte å ymte frampå om kylling i går, men sambo likte ikke den typen, og insisterte på kjøtt. Tror ikke noen av oss egentlig har forstått hvor raskt man blir gravid når man blir gravid. Hadde denne forestillingen om at symptomene vile øke gradvis på samme tid som maven vokser. Evt som samboeren min sa her om dagen: Det er nok bare psykisk, du har alle disse symptomene fordi du leser om dem. Hvis han sier det en gang til skal han få kokkos og tyn!
Grateful mom Skrevet 4. april 2008 #10 Skrevet 4. april 2008 Ojojoj, han bør passe seg nå ja! Hehe... mannen min hadde nok fått høre det da! Men bare lag den kyllingmiddagen du, han syns sikkert det er godt uansett.. Ikke spør, bare gjør det! Det funker som regel her i hus. Tipper han syns det er verre om du ikke spiser..
Mamma mjaua Skrevet 4. april 2008 #11 Skrevet 4. april 2008 psykiske symptomer? nå får han nok snart hele bim etter seg, hehe;) klarer ikke kylling jeg, eller noe smør, og andre melkegreier. kommer itl å få underskudd på kalsium:P men til gjengjeld klarer jeg ikke godis,brus osv for the moment, så litt sunn an jeg kalle meg:D nå tror jeg at jeg skal lage med en skive med mat. ble sulten av matpraten;) cya
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 4. april 2008 #12 Skrevet 4. april 2008 Sist svangerskap klarte ikke jeg spise mat som var steikt, ikke klarte jeg steike maten selv heller for lukta av smør som smelta på panna var den kvalmeste ever.. Tips til ting du kan lage med kylling er: Kylling, ris og kremet kyllingsaus Kyllingsalat, isbergsalat, tomat, mais, agurk, paprika, ananas og alt annet du liker. Kyllingsuppe
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 4. april 2008 #13 Skrevet 4. april 2008 Nå vet ikke jeg hvor langt på vei du er, men jeg var akkurat lik den første tiden. Men hadde vel noe å gjøre med at jeg var kvalm og at jeg hadde en luktesans som var helt vanvittig. Jeg klarte å spise kyllingfilet, men det var vel det eneste av kjøtt tror jeg. Ble mye forskjllige kyllingfilet-retter den tiden...
*min lille sin!* Skrevet 4. april 2008 #14 Skrevet 4. april 2008 hei ja jeg er også på vei til å bli ufrivillig veggis... huff ingenting med kjøtt i er godt ..! kylling? nei fader ... men jeg eeeeeelsker frukt og grønnsaker, brød med jordbærsyltetøy/blåbærsyltetøy eller rundstykker.. er dette en risiko for barnet?
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 4. april 2008 #15 Skrevet 4. april 2008 Ingen risiko for barnet vil jeg tro, deg det går utover først i tilfelle, for barnet tar alt av næring det trenger fra deg.. Og frukt og grønnsaker er jo kjempe fint og spise når man er gravid :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå