Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Min lille blir 9 mnd snart,han drikker ikke noe bortsett fra pupp. Men tengte å prøve han på sånn flaske som storebror har. Vist jeg prøver vann hjemme så koker jeg det alltid da. Men er vannet i disse flaskene rent nokk til de små?
Snupi27 Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 jeg slutter å koke vannet da hun ble 6 mnd og hun fikk smake vann fra imsdal på flaske for noen dager siden. hun er 8 mnd nå. om du ikke vil gi henne imsdal vann kan du jo bare helle vanlig vann over i den flasken =)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Du trenger ikke koke vannet, er rådet de fleste helsesøstre gir nå. Tenk bare på hvor mye barnet ditt smaker på som ikke akkurat er rent. Undersøkelser har dessuten vist at kjøpevann faktisk har flere bakterier enn springvann, forutsatt at du ikke har egen brønn.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Koke vannet?! Seriøst!? Skal de ikke få i seg NOEN bakterier overhodet eller? Hva skjer den dagen de skal i barnehage!?!!
*smula* Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Hvis man har brønnvann, så anbefalles det å koke fram til de er 1 år. Er man tilknyttet det kommunale vannettet, trenger du ikke koke det. Det er vel greit å la de små drikke kjøpevann - har aldri tenkt på at det kan være "farlig".
Snupi27 Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 nå var det kanskje ikke akkurat koking som var spørsmålet hennes..
Nenya^juni2010 Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 De kan nok helt fint drikke det vannet som ikke er tilsatt smak(og dermed sukker eller kunstig søtning).. Meen, tror nok at åpningen i flasken kan bli for stor og det kommer for mye vann av gangen.. Iallefall hvis han bare er vant med pupp! Vi bruker aventdrikke flaske til tørstedrikk, mer er mange andre kopper/flasker som er beregnet for små bebiser..
Reese Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 dattera mi på snart 8mnd har drukket av disse flaskene en stund og jeg synes de er supre fordi man kan snu dem på hodet uten at det kommer vann ut av dem, barnet må suge:) gir henne ikke det søtningsvannet som er i flaskene i butikken men bruker vann fra springen oppi flaskene:) ellers skal man vistnok ikke koke vannet til barn over 6mnd som andre sier her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå