Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarer dere det økonomiske? Hvor mye har dere utbetalt i mnd, og hvor mye betaler dere i husleie? Jeg og barnet mitt skal flytte, og jeg jobber bare 30 %. Lurer på hvordan vi kommer til å klare oss...

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt på siden, men jeg ville bare si at jeg har en nyfunnet respekt for alenemødrene siden jeg selv ble mor. Ikke det at jeg ikke hadde det før, men nå først skjønner jeg virkelig hva det innebærer. Hatten av til dere!! Lykke til og stå på!

Skrevet

jeg er alene med 2 barn nå,ei på 4 og minsten på 3 mnd.jeg er i mammaperm nå men har stilling på litt over 50%,har da redusert overgangsstønad utregnet fra hva jeg tjener,så dette har du oxo krav på. i tilegg har jeg bostøtte,utvidet barnetrygd og redusert foreldrebetaling i barnehagen,det ekke så mye man har å leve for for å si det sånn og jeg skal ut i hundre % når mammapermen er over,da har jeg ikke krav på overgangsstønad men det andre står. i tillegg har jeg perm fra studiene mine v universitetet,noe som NAV dekker for meg(det har du også krav på hvis du ikke er ferdig utdannet) skal jeg sette opp budsjett for min mnd blir det slik :) :

inntekt:

lønn fra jobb: 7800

redusert overgangsstønad: 7280

utvidet barnetrygd: 3100

bostøtte: 2200

bidrag:950

bidrag:1500

utgifter:

husleie/lån: 5200

bil:1500

barnehage 1450 (istedet for 2750)

mat:4000

tlf/internett: 600

mob:450

lykke til,du klarer deg fint skal du se :)

Skrevet

9630 kr å leve for etter ALLE utgifter er betalt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er over dobbelt så mye som vi har det. Og vi er 2. Jeg tror jeg skal bli alenemor. Fy faen.

Skrevet

Du anonym 10:51.. Hold opp med det der.

Hun var nok spesiell.. De fleste av oss må klare oss på myyyyyyyyyye mindre.

Jeg har 5000 kroner å rutte med når de fleste regninger er betalt. Og da gjenstår mat...

Skrevet

er jeg som skrev budsjettet mit oppforbi,gir vel f om navnet mitt står,er stolt over å ta meg av barna selv,merk,jeg har faktisk både jobb og studier så trekk fra lønna mi så ser dere hva alenemødre uten jobb har,dette er retta t anonym 10:51, jævla god i hue Du haha! takk t dere andre og stå på!

Skrevet

Tusen takk for svar! Det er jo kjempebra at du får såpass å rutte med at du slipper å snu på hver krone! Vi bor i en ganske stor by, så om vi skal få tak i en leilighet med to soverom, må vi nok ut med minst 7000,- . Men det går jo kansje bra da, når jeg ser hva jeg har krav på!

Skrevet

skjønte det :) bor i krsand jeg og er her prisene oxo sinnsyke,sitter me leilighet jeg,egentlig en to roms men bygde på et rom til(mer lån *akkakk*) så nå er det en treroms,minsten sover hos meg og søstera på eget rom,bor 9 km unna sentrum men skal jeg nærmere blir det dyrere enn jeg klarer så må bo trangt ei stund til,går fint så lenge minsten sover hos meg men tankene på økonomi om et par år surrer stadig,men håper på et krakk i boligmarkedet snart ;)man klarer seg alltid og det viktigste er at de små har det trygt og godt :) du må ha lykke til, du klarer deg kjempebra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...