Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies jo at man skal kjøpe en cup eller 2 større enn det man vanligvis bruker. Men hva med størrelsen rundt?

Jeg har prøvd en del amme-bher nå, og har vel gått opp en str både rundt og i cup. Brukte fra før 85 C, men ser nå at jeg kan gå opp til 85 D/90 D alt ettersom typen.

Dere som har litt erfaring, anbefaler dere at jeg velger 90 D eller 85 C? Velger jeg 90, har jeg en del å gå på, og kan sette den på innerste hakket, velger jeg 85 må jeg som regel på ytterste hakket med en gang. Men det kan jo være at jeg blir litt mindre rundt etterhvert da? Da vil jo bhen slenge som bare det, og ikke være brukanes. Men skjønner jo at det ikke er ålreit hvis det føles for trangt heller. Syns ikke 85 er for trangt, men akkurat passe.

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BH'en skal passe/være litt stram på ytterste hakk når du prøver den på. Det fordi at med tiden blir den slakkere i strikken og du jobbber deg da innover på hakkene, skjønner?

Du blir jo ikke større rundt etter fødselen, heller mindre, så hvis du allerede er på innerste blir det lite støtte og en dårlig BH for deg.

Når du da har funnet målet rundt som passer så kjøper du en cup som er litt for stor. Du skal jo gjerne ha melk i puppene og innlegg.

Ble du klokere?

Skrevet

Ja faktisk! :)

Da blir det nok 85 jeg kjøper, og mest sannsynlig D ja... (hjelp!!!) Hehe..

Tusen takk!

Skrevet

Jeg gikk i en dyrere undertøysforretning og spurte meg til råds... Dama i butikken tok mål av meg, og anbefalte å gå fra 75C til 70E. Jeg har tydeligvis gått med feil type BH fra før, men merker jo at den nye sitter mye bedre og holder brystet oppe. Har dessuten plass til amme-innlegg. Butikkdama sa også at det normalt sett er kun den første uka du vil få "kjempepupper" før de går tilbake til normalen - er derfor unødvendig å kjøpe altfor stor til dette formålet. :) LYkke til

Skrevet

Enig med sistemann. Ikke kjøp for stor. Det er visst bare den første uken at brystene er spesielt store. Da er det bedre å løsne på stroppene denne ene uken. Personlig vet jeg ikke om jeg orker å ha ammebh på den første uken i det hele tatt. Tenker jeg blir hjemme de første dagene, og at det er mer behagelig å ha en ammetopp som ikke strammer så veldig. Det er fantastisk å få bistand i en undertøysforretning, men nå har jeg litt å drasse på, så det er ganske avgjørende for meg å ha riktig størrelse og gode stropper ect. Jeg har noen uker igjen til termin, men melken har kommet. Tipper derfor at størrelsen er riktig. Jeg kan ikke bruke noen av de gamle bh'ene, gikk opp mange størrelser tidlig i svangerskapet. Men det kommer vel en tid for blonder og stas senere...forhåpentligvis er str. tilbake til normal etterhvert:)

Skrevet

Jeg brukte 75E før, og har kjøpt 2 stk i 75F og 2 stk i 80E. Fikk en venninne til å kjøpe i England fordi det ble umulig å få tak i mine str. til normal pris her i Norge.

Angrer litt på at jeg ikke kjøpte enda en i 80G, fordi de skal jo gå opp 1-2 str. Kanskje jeg skal be venninna mi ta med en eller to til..

Betalte kun 250kr for 2 stk i bra kvalitet! Bare et tips til andre som vil kjøpe fra England: Det er andre str. der, og erfaringsmessig er Cup-str. mindre enn de norske cup-str. så bør gå opp minst 1 cup uansett! + enda en for "amme-bryster"!

Skrevet

Jeg har gått opp fra en 85 DD/E til en 85 G..(den er litt trang rundt nå men bruker en sånn forlenger for det blir normalt når magen ikke er der lenger).. kjøpt på nett til cc 500 kr stk.

Har du en internett adresse til den butikken i england som du har kjøpt på???? penger spart er penger tjent....dyrt nok å få baby;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...