Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det egentlig lurt å organisere seg i?Tenker i forhold til lønnsoppgjør osv? Begynner som lærer til høsten og har jo skjønt at det kan være lurt å orgainisere seg for å få bedre arbeids og lønnsbetingelser, men det er jo flere organisasjoner.

 

Og hvordan tror dere det går i årest oppgjør? Og når et oppgjør er ferdig, når merkes effekten av det? Altså om man f.eks forhandler frem et lønnshopp på 30 000 kr i året, begynner det fra og med neste lønning da eller fra og med neste lønningsår? Og i og med at skoleåret er fra august til juni, regnes lønningsåret fra august av eller januar av? sikkert teite spørsmål dette, men greit å vite :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller fleste hos oss er med i Utdanningsforbundet. Det er jo egentlig organisasjonsfrihet, men hos oss er det ikke sånn i praksis. Presset på å melde seg inn er ekstremt...

 

Husker ikke helt hvordan det er med effekten av oppgjør. Heller ikke sikker på hva som regnes som lønningsår (litt bevisstløs..)

Ellers så stiger vi jo ca hvert 4 år. Jeg nærmer meg 8 års ansinnitet ;-)

Skrevet

Ja et lite hopp er en fin ting :-)

 

Men hva er normal lønnsvekst vet du det? Ca 3%? Prøver nemlig å regne ut sånn ca forventet lønn om 4 år siden vi gjerne vil bygge hus i Åsane da og da bør lønnen være litt bedre en pr i dag, hehe...

Skrevet

Vet du - jeg er helt håpløs på sånne ting ;-)

Kanskje du kunne ringt Utdanningsforbundet? De har jo studentrabatt til medlemmer.

Skrevet

Hm, ja det var jo også noe. Hva koster det å være med i noe slikt?

 

Har egentlig ikke falt meg inn at jeg kan ringe, men det var jo lurt :-)

Skrevet

Hehe... Lov til det vet du når man er mamma på fulltid :-)

 

Har du byttet beite nå da, elelr blir du værende?

Skrevet

Det er gratis å være medlem som student, og første året man jobber :-)

 

Man får lønnsøkningen fra mai (altså omtrent når oppgjøret kommer i havn) men det blir stort sett etterbetalt på høstparten (oftest oktober).

 

Tviler på at man kan regne med at man får et virkelig godt oppgjør i år heller, bruker å ligge ganske stabilt på 3% lønnsøkning ja. Så øker jo lønnen desto lengre man jobber....

 

Men ta en tlf, de er veldig hjelpsomme (og sikkert ekstra hjelpsom overfor et potensielt nytt medlem!)

Skrevet

Jeg har søkt på 6 videregående skoler, så vi får se... Får jeg ingenting er jeg heldigvis fast ansatt i kommunen ;-)

Skrevet

Takker :-)

 

Da skal jeg ta en telefon til dem på mandag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...