Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 nå har det seg sånn at jeg har fått innvilget keisersnitt 17.april,pga komplikasjoner i siste fødsel. Etter dette har jeg fått helt angst for underlivsu.søkelser. Var på føden for noen uker siden pga misstanke om lite fostervann,og legen var ikke mye forståelsesfull. Jeg lå der å gråt og spente meg,har fortsatt masse vondt nedentil etter fødselen.. Greia er at nå har jeg hatt skikkelig skikkelig vondt i hele magen,i 2 dager. er kvalm og uvel og føler vel at ting begynner å skje..kom litt friskt blod på papiret idag tidlig men ikke noe etter det. Men nå tør jeg altså ikke å ringe føden. Redd for at de må unersøke meg igjen når jeg i tillegg har så vondt..jeg skal jo ha keisersnitt,og det er grunnen. Så kan jeg jeg si nei til evnt undersøkelse der nede? Tusen takk for svar:) velger å holde meg anonym her,og beklager det...
*H* Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 uff må være ille å ha det slik da! jeg syns du skal ringe føden. de kan ikke TVINGE deg til undersøkelse. de kan sjekke innhold i bind etc, følge deg opp litt, ultralyd osv og se hvordan fosteret har det. men de kan da strengt tatt ikke tvinge seg på deg dersom du ikke ønsker det. så da ville jeg ha dratt dit og sjekket det som sjekkes kan, for det kan jo hende noe er på gang nå med blod etc. Og da er det bedre å være på den sikre siden:)
Sikkertforgammel Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Vet du hva, jeg ville ringt føden og sagt det som det var, at du har opplevd det du har og at du er bekymret. At du helst ikke vil undersøkes, og om de MÅ gjøre det, at de må være veldig forrsiktig, fordi du har angst for det. Rett og slett... Det høres for meg ut som om det skjer ting der inne, at du kommer til å gå i normal fødsel snart, og dersom du ikke vil føde normalt, men fortsatt ha ks, så BØR du skynde deg å ringe. De kommer nok til å ville undersøke deg, for om du holder på å gå i vanlig fødsel, så er det mulig det blir haste-ks på deg snart. Ring du, og lykke til...
Sikkertforgammel Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Hm... Glemte å si det, ikke for å bekymre deg, men smerter i magen og friskt blod høres kanskje litt skummelt ut i mine ører... Ville ringt føden med en gang... Få høre etterhvert da, hva du bestemmer deg for... Om du gidder svare da
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Gjør det helt klart for dem hvilke opplevelser du har hatt, og at du har rett å slett angst for å bli undersøkt nedentil igjen!! De er nødt til og vise forståelse for det....så sant du ikke MÅ undersøkes der nede da....! Jeg synes uansett du burde ringe med dem og høre.....for jeg er enig men hun "over her" at jerg tror du kommer til å gå i normal fødsel snart..... Ring.......
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Takker for svar:) det er jo det jeg er redd for. At noe er på gang,og jeg ikke rekker keisersnitt likevel. Men dere har rett. Jeg må ringe!! må jo bare det... er jo bare 15 dager til ul termin så det er jo fullt mulig...
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Nå MÅ du holde oss oppdatert etter du har ringt sykehuset....hehe=) Ønsker deg uansett masse lykke til....=)
Sikkertforgammel Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Ja, gjør det, ring! Og lykke til, uansett hva det blir til =)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 Drar til sykehuset for en sjekk i 12 tiden. Kommer jeg hjem igjen skal jeg oppdatere om hva som skjer. Sa ifra at underlivsu.søkelse var uaktuellt,og de kan faktisk ikke tvinge meg. Babyn er stor nok til å komme nå uansett,så får se hva de gjør....
Sikkertforgammel Skrevet 4. april 2008 #10 Skrevet 4. april 2008 Jeg er kjempespent, men du er sikkert ikke kommet tilbake enda, bare inne å dytter denne opp litt =)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #12 Skrevet 4. april 2008 Hei dere:) da var jeg hjemme igjen...har ligget med registrering i flere timer,og det er helt tydelig at jeg har rier.. MEN...MÅTTE jo selvfølgelig sjekke åpning og det var ingen..Jormor ville at jeg skulle bli der i natt for å se om det ble mere,men jeg valgte å heller dra dit igjen.. De tar ikke keisersnitt nå i helgen hvis de ikke absolutt må,og så lenge det ikke er åpning,så blir det ingen baby,før over helgen.... Jeg sa ifra at jeg kan jo ikke gå å vente på åpning når jeg likevel skal ha ksnitt..det er jo grunnen til at jeg fikk det,pga frykt for det nedentil... Hun skjønnte meg veldig godt,men sa det kun var i helgen de var sære på å gjøre noe som ikke var helt helt nødvendig... Så da får vi se...har fortsatt sterke tak i magen...og jeg har ikke mye lyst til at det ender i haste snitt.Men nå får jeg ikke gjort noe mer,annet enn å vente å se:)
Sikkertforgammel Skrevet 4. april 2008 #13 Skrevet 4. april 2008 Der var du!! Hehe, har venta litt... Så det gikk ok å sjekke åpning? Jeg vet at de omtrent på alle sykehus ikke ønsker å gjøre ressurskrevende saker i helgene. Særlig når de anser det som unødvendig (i deres øyne) Du får holde oss oppdatert om det skjer mere da =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå