Gå til innhold

Klær i barnehagen vs hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere dobbelt opp med klær og sko?,hva har dere liggende i barnehagen? Har dere en parkdress hjemme og en i barnehagen,hva med støvler og sko?

Ble litt rotete dette,håper dere forstår!

Hvordan er det i barnehagene deres?Skifter de på barna til ull feks når det er kaldt ute?Hvis vi har på henne"vanlige klær" fra morgenen av så er det bare rett i parkdressen..Kunne de ikke ha kledd på med ull først?

En ansatt sa at "vi kan jo ikke kle på 18 unger","da blir vi aldri ferdig og kommer oss ikke ut"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har bare en dress og et par støvler og sko...

de tar av dem olabuker o.l. og tar på ulltøy/fleecetøy under om det er kaldt når de skal ut.

det samme gjør vi i barnehagen jeg jobber i.

Skrevet

Har bare ett skift og tar det med hjem hver dag, sånn at vi får tørket og sett over det.

Ang ull er jeg litt usikker på hva du mener. Ja de har på ekstra ulltøy (enda et lag med klær) for at hun skal ut, nei de tar ikke på henne ullbody og strømpebukse om det er kaldt. Det synes jeg heller ikke man skal forlange. Er det kaldt reiser hun i barnehagen i ullundertøy.

Skrevet

Vi har en parkdress, den har han på seg til og fra barnehagen. Samme med cherrox'ene.

Om de skifter på ullklær vet jeg egentlig ikke, det vi har gjort i hele vinter har nemlig vært å levert han med ull innerst og bukse og genser utenpå. Når vi henter han på ettermiddagen springer han ofte rundt i bare ull-strømpebuksen og genser, for det blir for varmt inne. Og det er jo helt fint. Kan du ikke ta på ull selv da, så kan de heller ta på en ekstra bukse og så dressen? Går raskere det enn å kle av buksen, ta på ull-strømpebuksen, kle på buksen igjen og så ta på dressen...

Skrevet

har bare en parkdress, og et par støvler. har ett skift liggende i bhg (vanlige inne klær) + ekstra lue, votter og ulvang sokker.

jeg har kledd på gutten min ullbody+strømpebukse hjemme på de kaldeste dagene i vinter - er da ikke noen stor sak. er det ikke så kaldt at han trenger ull kler de på fleece eller hjemmestrikk utenpå de vnalige klærne under parkdressen :) veldig fornøyd med bhg min!!!

Skrevet

Forstår dem godt hvis det er ullundertøy det er snakk om å skifte til, det innebærer jo fullstendig omkledning før de går ut. Men å ta av vanlig bukse og ta på ull/fleece i stedet når det er kaldt bør man kunne forvente... Og det er vel ikke nødvendig med to sett av dresser og sko.

Skrevet

Vi har dobbelt opp med parkdresser og regntøy, men ikke skotøy.

Vi tar alltid på jentene ulltrøye + tynn bomullsgenser og ullstrømpebukse + bukse/skjørt. Da tar de bare av buksen/skjørtet og tar på fleecetøy og parkdress når de skal ut. Ville aldri forventet at bhg skal kle på barna fra innerst til ytterst.

Skrevet

Vi har ikke dobbelt opp med ytterklær nei. Har 1 reima tec vår høst dress. Nå har vi to regnsett fordi vi kjøpte nettopp et nytt, selv om det gamle fortsatt passer. Derfor har vi ett sett hjemme og ett i bh. Støvler har vi tre par av. Et som er for stort, et som er passe, men sikkert for lite om kort stund, og et par som er passe:)

Dette med å skifte til ul undertøy, syns jeg er foreldres ansvar. Dersom jeg ser/vet det kommer til å bli kaldt, tar jeg på han ull. I barnehagen har jeg forsåvidt hatt på han ull undertøy hver dag i flere mnd. nå. Skjønner veldig godt at de ikke kan skifte undertøy til 18 stykk ja.

Skrevet

Vi har fått melding om at bhg ønsker at barna er kledt i ullundertøy og sokker når de kommer om morgenen nå i vintermånedene. Det sparer dem for masse arbeid - og ikke minst : ungene kommer seg fortere ut for å ha det gøy.

Det har hendt et par ganger at sambo har tatt f eks bomullssokker ved en feil, men da skifter de alltid i bhg når de skal ut.

Av dresser så har vi "goddressen" i bhg og ett sett regntøy. Ett par støvler og ett par vintersko. Vi bruker enten støvlene eller skoa til og fra, og dermed har vi også noe om vi skal ut hjemme.

Til hjemmebruk har vi også avlagte dresser / arvedresser eller nye som er litt store alt ettersom. Samme med regntøy.

Skrevet

Jeg tar med dressen hjem om jeg vet at vi skal være ute på etterm og tar alltid med alle klær hjem for helga for både vask og bruk hjemme. Vi har ikke to sett med dresser, regntøy osv. Om jeg vasker det, tørker det over natta. Samme med sko, så bruker han cherrox nå og de har han på seg til og fra bhg også og i bhg. De enste er votter som ligger i bhg hele tiden for det har vi mange av.

Med ullklær så tar de i bhg på han det de dagene det er for kaldt å bare ha på vårdress og vanlig klær inni. Må jo ha på seg ull bukse og genser om det bare er noen få grader da og ikek sol. Holder ikke med vanlig klær inni da!! Også kan de jo ikke gå i ullklæra inne heller da, det blir jo litt varmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...