Mrs Inkognito Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Fikk beskjed fra legen i dag om at urinprøven min inneholdt e-coli, og må inn til ny samtale med ham. For meg høres e-coli fryktelig skummelt ut... Kan noen fortelle meg hva dette innebærer???
alvis Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 e-coli er avføringsbakterie. Du har e-coli i tarmen , i avføringen og rundt endetarmen. Da e-coli er på rett plass i kroppen er den ikke farlig men på andre plasser kan den skape mye trøbbel, den skal ikke ligge i urinen. Det er nok så vanlig med e-coli ved en urinveisinfeksjon så jeg tror ikke du skal bekymre deg for mye. Antibiotika pleier hjelpe godt.
Mrs Inkognito Skrevet 4. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2008 Jeg er jo en del plaga med urinveisinfeksjon, og kjenner symptomene på dette veldig godt. Men jeg har jo absolutt ingen symptomer denne gangen. Derfor blir jeg litt i stuss... Det eneste er at urinen min lukter annerledes nå enn tidligere. Jeg får smøre meg med tålmodighet til mandag.
Mariamin Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Det innebærer at du har fått tarmbakterier i urinrøret. Derfra er veien veldig kort opp til blæra. Beste måten å unngå dette, er å vaske seg forfra og bakover, hvis ikke fører du altså bakterier fra rompa over i urinveisystemet. Hvis man bruker klut, bør denne vaskes etter en gangs bruk. Det kan også være lurt å vaske seg etter sex, da dette også kan føre til urinveisinfeksjoner for de som er spesiellt utsatt.
Mamsemums Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 E.coli (som er en vanlig bakterie i tarmen) er den vanligste årsaken til UVI. Ikke noe skummelt! Mange ulike antibiotika som virker på disse bakteriene.
Patetica fåkksi Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Det er helt vanlig :-) Dessuten merker man ikke symptomer når man er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå