Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår ble 1 år i går. En stor dag synes vi da. Fikk hilsninger fra nære og ikke fullt så nære også faktisk. Besteforeldrene til jenta ( ja og jeg mener svigers) hørte vi ingen ting fra. Men sent i går kveld kom de innom. Da hadde snuppa lagt seg og sov for lenge sia. De nevnte ikke engang bursdagen hennes men snakket konstant om hvor morsomt det andre barnebarnet er (5 år). De ser henne omtrent i allefall 2-3 ganger uken og har henne på overnatting om ikke hver helg så annenhver. Dette har vi tolerert. Siden det får dem nesten gjøre som de selv vil.

Men har sett det ved flere anledninger at de prioriterer bort vårt barn til fordel for det andre barnebarnet. De bor bare 5 min unna og ser jenta vår 1 gang i uka sånn ca. Synes det er helt greit det. MEN de spør aldri etter henne ellers. Jenta vår har vært hos de 3 ganger i løpet av sin tid og da har de ringt etter det andre barnebarnet 2 av gangene også.

Ser når begge barnebarna er på besøk hos de får 5 åringen all oppmerksomhet og vår blir sittende i gulvet å leke for seg selv hun... Er redd det hvordan det skal bli fremover når hun begynner å forstå.

 

jeg prøvde å fortelle de om at jenta vår ble så glad og ivrig etter hun pakka opp gavene fra oss i går men de hørte ikke etter.....

 

vi skal ha selskap for henne på lørdag og vi har gledd oss til det lenge. da de dro i går så sa jeg , men da snakkes vi på lørdag og da svarte svigeror: ja hvis ikke noe annet kommer på....

 

da ble jeg sint og lei meg for det var dråpen...Når de ikke engang husker/bryr seg om 1 års dagen til jenta så vet ikke jeg....

 

Nå skal det sies at de har alvorlig sykdom i familien som tærer på mye.. Men dette kan ikke unnskyldes med det heller synes ikke jeg da de har bestandig vært sånn mot jenta vår. Føler at de er mer glad i det andre barnebarnet enn vårt.

sorry at det ble så langt , men jeg er virkelig lei meg altså

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert, men jeg hadde helt sikkert også blitt veldig lei meg.

 

*klem*

Skrevet

Uff, det er så kjedelig når det er sånn. Besteforeldre har ikke LOV til å forskjellsbehandle barnebarn. Sånn er det bare.

Jeg tror jeg hadde bedt mannen ta en prat med dem, eller gjort det selv. Om de da velger å fortsette som de gjør, ja da velger de i prinsippet bort barnebarnet sitt.

 

Greit at hun bare er ett år, men unger skjønner utrolig fort.

Skrevet

skjønner at du blir lei deg! blir det jeg og, av å lese innelgget ditt!!

hva sier samboern din til dette? kan ikke han ta det opp med sine foreldre?

huff..mulig at jeg er hormonell altså, men jeg ville nok "glemt" de besteforeldrene, de får seile sin egen sjø, så kan jenta di ha kvalitetstid med de andre besteforeldrene! :)

Skrevet

Uffda....

 

Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort, men jeg hadde blitt kjempe lei meg, og utrolig skuffet over oppførselen deres!!

Forskjellsbehandling er ikke all right i seg selv, men å bare "glemme" bursdagen til barnebarnet sitt, er uakseptabelt for meg altså!!!

 

Håper det bedrer seg da...

 

 

Skrevet

skjønner veldig godt at du er skuffa.. hva med å be gubben ta en liten prat med sine foreldre og fortelle hvordan dere opplever dette? er ikke noe koselig med forskjellsbehandling! greit at det sikkert er "enklere" å ha en 5 åring på besøk, men det spiller jo ingen rolle egentlig - begge barnebarne burde få like mye oppmerksomhet!

 

 

Skrevet

da hadde jeg blitt skikkelig lei meg om besteforeldrene til emilie ikke engang hadde nevnt bursdagen hennes..

og det er ingen unnskyldning at det er en alvorlig sykdom i familien når de klarer å nevne det andre barnebarnet..

 

enda mer irritert hadde jeg blitt om ikke samboeren min hadde tatt litt tak i det og sagt fra at det er utrolig dårlig gjort å overse det ene barnetbarnet. det er faktisk å forskjellsbehandle..!!

 

uff..

Skrevet

Jeg hadde blitt så skuffa og lei meg om det var meg. Jeg har ikke ord! Om det fantes en besteforeldreeksamen så synes jeg nesten at dette står til stryk!

 

Dessverre er det sånn at man ikke kan "true talg av en trebukk". Har de ikke noe omsorg, tid og interesse for det minste barnebarnet sitt så kan man ikke true dem til å ha det heller. Men det er trist, både for dere og for den lille jenta deres. Jeg synes det må være lov å si det til dem på en grei og rett fram måte, og så får de ta det som de vil. Men fyll huset på lørdag med alle de som gleder seg over jenta deres sammen med dere, og fyll livet hennes med mennesker som er genuint interesserte i henne, så får de som ikke kan koste på seg et "gratulerer" en gang sulle med sitt!

 

*stor klem*

Skrevet

tusen takk for støtten jenter. Har snakket med sambo om dette og vi har gitt beskjed at de får komme når jenta er våken osv..osv... Men har sier de er rett å slett så dumme at de ikke forstår bedre. Skjønner ikke hvordan han har blitt så glup og våken for det er de jaggu ikke resten av familien.

Skrevet

Jeg hadde reagert som deg å blitt veldig lei meg.

 

Veldig leit at de ikke forstår bedre med sin oppførsel.

Tragisk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...