Christoffer i magen Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Noen her som vet hva man bør tenke på hvis man må til tannlegen under svangerskapet? Nå tenker jeg på det med bedøvelse, røntgen, tannfyll osv! Har en tann som har vært vond fra og til en stund men nå begynner det å bli ille og tror jeg derfor må inn en tur.
Madde/sommergutt:) Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Er vell bare røntgen man skal unngå... ellers tror jeg det skal være greit å gå til tannlegen... bedøvelsen er vel lokal, så det må vel gå bra... De vet det nok på tannlegekontoret ditt om du ringer å forklarer situasjonen og innformerer de om at du er gravid:) Kan ikke gå med en vond tann gjennom resten av svangerskapet.. Lykke til:)
Farfisa Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Jeg har unngått tannlegen og pusset som en gal siden jeg fant ut jeg ble gravid, fordi jeg har hørt at bedøvelsen ikke er bra for barnet. Og det er uaktuelt for meg å gå til tannlegen uten bedøvelse. Så hvis jeg tar feil med hensyn til bedøvelse og skade på barnet, så vil jeg gjerne vite det. Det hadde egentlig vært en lettelse. Nye fyllinger er forresten greit. Det du ikke bør gjøre, er å bore opp gamle amalgam-fyllinger. Det har jeg også lest at ikke er bra for babyen.
Gjest Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Det er jo bare å ringe tannlegen, det, han/hun har jo peil på sånnt.
Prinsesse juli08 *FØDEKLAR Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 røntgen må du unngå. Når det gjelder bedøvelse vil du få en annen, litt dyrere type siden du er gravid. Mener det er Xylocain jeg fikk da jeg var hos tannlegen (var da 20 uker på vei). Tannlegen sa at jeg bare kunne slappe helt av, ingen ting av det hun gjorde var skadelig for fosteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå