Gå til innhold

Hvor mange her røyker under svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjemmes over det, men ja, jeg røyker... Desverre...

Skrevet

kjære HI:

Tror nok du ikke kommer til å få så altfor mange svar. De fleste gravide røykere har vel født/mistet før dette trimesteret, dessverre :(

Skrevet

En til her...uke 29

Skrevet

Tusen takk for svar. Bare lurer på en ting til.

Hvordan kan man nyte en røyk i graviditeten, når man vet at barnet får hjertekramper og blir forgiftet av kullsot, og omtrent blir kvelt (får altfor lite oksygen) i 1,5 time etter en røyk? Kullsoten i røyk opptar oksygenets plass, og nikotinen fører til at blodårer trekker seg sammen, osm igjen fører til mindre oksygen og næringsstoffer til barnet. Derfor barna til de som røyker blir mindre ved fødsel, kan få lærings og sosiale vansker og skader på indre rganer resten av liivet. kan noen være så snill å svare på det. vil vite grunnen.. prøver nå virkelig å skjønne tankegangen deres. syns dere det er verdt dette?

Skrevet

Det er rart at det ble født barn før, og at det har blitt folk av de som overlevde.

Hilsen ikke røyker.

Skrevet

bæbubæbubæbuuu....

Vanskelige flekker og sensitiv hud?

Blenda sensitive

flekkfjerner

-effektiv uten parfyme

Skrevet

For det første, det heter KULLOS, ikke kullsot. For det andre, kan du vise meg link til en informativ og registrert (seriøs) nettside hvor det er bevist at babyen i magen får hjertekrampe etter mor har røykt? Ikke for å forsvare røyken i det hele tatt, jeg bare lurer på hvor du har fått denne infoen i fra.

Skrevet

Nei nei...

Cilit BANG!!!!

Funker fett mot flekker og fett...ikke på klær eller mot sensitiv hud,men rent overalt ellers i huset blir det ihvertfall....

Skrevet

Noen er bare ute etter å lage kvalme..

Ikke særlig mye ny informasjon du tilfører her, HI.

Det er slike innlegg som dette som skaper dårlig stemning og fører til stoooore krangler gang på gang her på forumet.

Er det virkelig nødvendig?

Og hvorfor i all verden opptre som anonym i innlegget ditt?

Bekymret for at noen skal finne ditt innlegg støtende?

- noe jeg i høyeste grad mener det er...

Søren oxo, jeg skulle ikke irritere meg over dette - men nok en gang er det hormonene som tar over her :o)

Skrevet

nei dette ( http://www.mamut.net/telemark/subdet213.htm ) er helt klart det beste mot celulitter!!

"Cellulit oljen inneholder eteriske oljer av Grapefrukt, Einerbær, Patsjuli, YlangYlang ekstra og søt Fenikkel i en blanding med Aprikosekjerne, Jojoba og Tistelolje. Oljen trenger lett inn i huden og etterlater den silkemyk og elastisk. Samtidig tilføres huden verdifull næring og fuktighet. - Denne oljen mot Celluliter kan vi også anbefale som en generell kroppsolje etter dusj eller bad. "

grapefrukt..einebær..jojoba....

mm...

blir sulten jeg...

Skrevet

spør legen din om du ikke syns kilden er god nok.

dette står på DIN BABY.

Skrevet

NN 09:00

Det der er det DUMMESTE svarte jeg har lest på lenge! Skal si det at de aller aller fleste som røyker får barn som er helt normale. Og de har helt normale svangerskap, der man ikke kan finne noe feil hverken med baby, mamma, eller morkaka. Man kan sjelden bevise at skader på babyen kommer av røyken. Det er og mange andre ting som kan påvirke sånn at baby får adhd, blir liten og tynn osv osv... Finnes de som aldri har røyka i hele sitt liv som også får unger med samme skadene som en røyker kan få.

Get a grip.

Skrevet

det er fakta at etter HVER røyk så får den stakkar, uskyldige babyen din kramper inne i magen din, kun fordi du skal nyte en røyk. og babyen KAN få livsvarige skader når den kommer ut.

Er også bevvist at babyer til de som røyker er mindre ved fødsel (stopper å vokse), pga manglende tilførsel av oksygen og næringsstoffer, som følge av røyken i svangerskapet, enn de som ikke røyker. stakkar uskyldige barn. at det går ann å påføre barnet så mange smerter og skader.

Det er også større sjangse for krybbedød osv osv osv osv. blant babyene som har fått røyk servert fra de var småå frø.

Skrevet

skjelden bevise skader på baby? åå du var meg en fin en. er vel en grunn til at det anbefales totaltforbud mot rusmidler i svangerskapet, om jo røyk er. eller hvorfor tror du legene anbefaler dette når det skjelden skader baby? bare for moroskyld?

Skrevet

Virker som de anonyme over her hadde mødre som røyka under svangerskapet, siden de har så masse skrivefeil?? Snakker man lærevansker eller?

Skrevet

akkurat det barnet ditt også får om du ikke stumper røyken din. tom for argumenter, så må du begynne å hakke på andres skrivefeil? det gidder ikke jeg å diskutere. diskuterer heller om hvorvidt det er barnemishandling at barna ikke får nok oksygen før etter 7 timer etter en røyk! den blir så og si kvelt i 7 timer, av en liten røyk, og her sitter du å diskuterer anonym sine skrivefeil?

Skrevet

Jeg røyker ikke og har aldri røykt. Men jeg må si at jeg har en viss forståelse for dem som ikke klarer å slutte. Jeg prøver å slutte å spise sjokolade, men klarer det bare ikke, og røyk er jo mye mer avhengighetsskapende.

Likevel ønsker jeg alle røykere lykke til med kampen mot røyken. Jeg vet jo at størsteparten av dere ønsker å la være.

Skrevet

at man liker søte ting, utvikles allerede i magen, for at babyen skal spise morsmelk, og for at man skal få iseg nok næring når man blir eldre (mye energi og næring i sukker og karbohydrater). så å like sjokolade er naturlig. MEN røyk er ikke naturlig. er naturlig å dra inn oksygen, men ikke nikotin og alle de andre giftstoffene røyk har. de fleste begynner å hoste og harke etter de første dragene. så hvordan tror du babyen har det? ingen unnskyldning til å røyke under sv.skap. hvis man ikke klarer å slutte, skulle man holdt seg unna sex til man hadde vært klar til å muligens bli gravid (vet jo aldri om man blir gravid på prevensjon). stakar uskyldige babyer som blir kvelt og sultet.

Skrevet

Ble sulten selv jeg nå... =0)

hørtes fancy ut...Trur ikke man bør bruke det før man er ferdig med å være gravid,tenk om ungen kommer ut og ser ut som botox "joker" fra batman...,....

Skrevet

da kan du tenke deg hvor ille det er for en sultet baby inne i magen, som er forliten ved fødsel pga manglende tilskudd av næring, som følge av røyken moren drar inn i lungene av ren egoisme.

Skrevet

Selvfølgelig har du rett, frk. Anonym. Det er jo strengt tatt ikke noe å diskutere en gang.

Men poenget mitt er bare at med dagens opplysningsnivå er jeg sikker på at alle som røyker vet om dette fra før, og jeg er sikker på at de har dårlig samvittighet for hvert eneste trekk de tar. Og da er det vel ikke vår sak å gjøre det verre for dem enn det allerede er. Vi får vel heller støtte dem som klarer/prøver å slutte alt vi kan.

Skrevet

Å nei... Ikke enda et innlegg om røyken... Det blir så masse krangel og ukoselig stemning her inne av det.

De som røyker vet at det er farlig. Og usunt og at babyen kan få skader av det. At de velger å gjøre det likevel, får bli opp til dem... De har sikkert ikke god samvittighet ovenfor hverken babyen eller seg selv. Er enig i at folk burde tenke over at babyen ikke har egen medbestemmelsesrett, men er prisgitt hva mor fører i seg...

Skjønner veldig godt at det er vanskelig å slutte...

Skrevet

sist ble jeg ikke spurt om jeg røyket... gutten var 4,5 kilo... da røyket jeg....

nå tror de jeg røyker siden de vet jeg gjorde det sist siden baby ligger under normalen... men nå røyker jeg ikke...

ser ikke sammenheng på vekt her nei... i så fall hvor stor hadde baby blitt sist da....?

Skrevet

er en grunn til at det finnes abortgrense. det er fordi de i magen også er mennesker. små barn. og barnemishandling klarer jeg ikke å bare stå å se på. blir så trist. og ja, det er baremishandling når fosteret får smerter, hjertekramper, blir kvelt og sultet som følge av mors røyking (og nå tar jeg ikke med problemene som KAN (med øy sannsynlighet) oppstå etter fødsel, kun de som garantert foregår i mors mage).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...