*bokormen* Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 min vennine som har bodd hos oss i 2 uker ringte nå og sier hun har neglesopp og forsopp.HJELP! Er det smittsomt? Må jeg klorvaske huset? Jeg har to små barn- kan de får det? Hvordan blir en kvitt sånt da? Det høres usannsynlig ekkelt ut. Kjenner jeg får gåsehud av tanken på og få det i hus.. For de som lurer kan jeg love at jeg ikke reagerte sånn da hun fortalte det.. hehe.Stakkars henne altså.
BettyBoob Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 begge deler er smittsomt ja. ville nok kloret badet hvis hun brukte dusjen osv...men på den annen side så hadde dere vel allerede blitt smittet hvis hun har bodd hos dere i 2 uker! fotsopp behandles med canesten salve, neglsopp noe annet - og er ikke lett å få bort! det deformerer også ofte neglene mens det holder på. ei venninne av meg har hatt det der - tok ganske lang tid før hun ble kvitt det. tror kanskje hun fikk noe for det på resept. usj, skjønner at du synes det er ekkelt!
Scorpiogi Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 ang huset aner jeg ikke, tror ikke det er så alvorlig. Men fotsopp er jo ganske vanlig det.. Bare smør på litt fotsoppsalve...
*bokormen* Skrevet 4. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2008 Takk for svar! Skal høre på apoteket..Venninnen min sa at hun ikke ante at hun hadde fotsopp før hun opdaget neglesoppen, så hun har sannsynligvis hatt det veldig lenge. Kanskje jeg skal ta en kur for og være på den sikre siden..OG da går fridagen min til og vaske gulv og andre "fotflater".. Fy så mye rart en skal få da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå