Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke med meg dette om farlige stoffer i tåteflasker. Kan noen fortelle meg hvilke flasker og det som ellers det var nyhetsoppslag om? Var det snakk om å levere tilbake flaskene eller? Noen "trygge" flasker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har j aldri hørt noe om..kan da ikke stemme..bare media hysteri som vanlig..bare bruk de flaskene du vil du;p

Skrevet

Bruker Avent sine, men jeg bare lurer på hva som ble sagt. Jeg er ikke av den hysteriske typen, men... Det var for ca 1 mnd siden i media over alt... Men jeg gadd ikke følge med og nå lurer jeg.

Skrevet

åh..har ikke fått d med meg...tror nok ikke d er sant,da hadde de blitt tatt ut av markedet med en gang..alt er farlig i dag vettu;)

j har også avent sine,og tror ikke d er farlig å bruke de...

Skrevet

Leste et tidligere innlegg her om at det va rAvent-flaskene. Vi bruker de enda, for har ikke hørt noe mer.... Trolig bare media-hysteri som tidligere sagt her....

Skrevet

du kan lese litt her

http://www.akgrieg.no/

det giftige stoffet er bisphenol-a, og er det som gjør flaskene harde, alle harde flasker inneholder dette (mam, avent etc)

jeg har funnet en flaske (easyfeed, fra den leverandøren linken over er fra) og to smokker, en fra samme leverandør, og natursmokk som bestilles på nett.

(easyfeed får du på barnevognhuset rudo)

dette stoffet frigjøres når man koker flaskene, og det kan da overføres til melka.

vi prøver å unngå vanlige flasker og smokker, men heeelt avholdene er vi ikke!

Skrevet

de hadde blitt tatt av markedet hvis de hadde vært dødsfarlige!!

Skrevet

kan jo legge til at forskerne er ikke helt enige om hvor mye av dette stoffet som overføres i melka, og hvor stor innvirkning det har på helsa.

jeg tenker som så, better safe than sorry!

man var jo uenig om jorda var rund i sin tid, også!

de giftfrie flaskene koster ikke flesk, akkurat!

Skrevet

men det er ikke snakk om at de er DØDSfarlig... Men om de frigjør giftstoffer som KAN gi helseskade i det lange løp. Men forskerne ble ikke enig altså?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...