Snappie Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Jeg fikk ikke med meg dette om farlige stoffer i tåteflasker. Kan noen fortelle meg hvilke flasker og det som ellers det var nyhetsoppslag om? Var det snakk om å levere tilbake flaskene eller? Noen "trygge" flasker?
MyBabyGirl Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 har j aldri hørt noe om..kan da ikke stemme..bare media hysteri som vanlig..bare bruk de flaskene du vil du;p
Snappie Skrevet 4. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2008 Bruker Avent sine, men jeg bare lurer på hva som ble sagt. Jeg er ikke av den hysteriske typen, men... Det var for ca 1 mnd siden i media over alt... Men jeg gadd ikke følge med og nå lurer jeg.
MyBabyGirl Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 åh..har ikke fått d med meg...tror nok ikke d er sant,da hadde de blitt tatt ut av markedet med en gang..alt er farlig i dag vettu;) j har også avent sine,og tror ikke d er farlig å bruke de...
Luna** Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Leste et tidligere innlegg her om at det va rAvent-flaskene. Vi bruker de enda, for har ikke hørt noe mer.... Trolig bare media-hysteri som tidligere sagt her....
line_n & sara Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 du kan lese litt her http://www.akgrieg.no/ det giftige stoffet er bisphenol-a, og er det som gjør flaskene harde, alle harde flasker inneholder dette (mam, avent etc) jeg har funnet en flaske (easyfeed, fra den leverandøren linken over er fra) og to smokker, en fra samme leverandør, og natursmokk som bestilles på nett. (easyfeed får du på barnevognhuset rudo) dette stoffet frigjøres når man koker flaskene, og det kan da overføres til melka. vi prøver å unngå vanlige flasker og smokker, men heeelt avholdene er vi ikke!
MyBabyGirl Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 de hadde blitt tatt av markedet hvis de hadde vært dødsfarlige!!
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Her kan du se hva Mattilsynet mener om saken! http://matportalen.no/Matportalen/artikler/2007/11/taateflasker_av_polykarbonat_er_trygge_i_bruk
line_n & sara Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 kan jo legge til at forskerne er ikke helt enige om hvor mye av dette stoffet som overføres i melka, og hvor stor innvirkning det har på helsa. jeg tenker som så, better safe than sorry! man var jo uenig om jorda var rund i sin tid, også! de giftfrie flaskene koster ikke flesk, akkurat!
Snappie Skrevet 4. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. april 2008 men det er ikke snakk om at de er DØDSfarlig... Men om de frigjør giftstoffer som KAN gi helseskade i det lange løp. Men forskerne ble ikke enig altså?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå