Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Mia har vært så enkel å legge en stund, kl 19 på slaget. Det er bare å synge en sang og stryke litt på panna, så ligger hun der og babler for seg selv til hun sovner. Men de dagene er visst over, nå virker hun ikke trøtt i det hele tatt og bare skriker en halvtime/time før hun vil sove. Det kan kanskje ha noe med sommertiden å gjøre (selv om vi står jo opp samme tid uansett) eller den servicen hun ble vant til da hun var dårlig i påsken. Jeg synes det er vanskelig å bare la henne ligge der og sutre/skrike, men jeg hører at det er sinne og hun roer seg og ler hver gang vi går inn så det er ikke noe galt. Om vi lar henne være i fred, så sovner hun etter en liten stund, men det var det å la henne ligge der alene da...vet ikke om jeg synes det er greit eller ikke. Noen som har opplevd det samme eller har tips? (Jeg er kanskje litt pysete på det med å la henne skrike litt, men jeg tenker på den gangen vi prøvde litt Ferber light og hun faktisk skreik fordi hun hadde vondt i ryggen...den biter å tenke på...)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Heisann Jeg har funnet løsningen som passer oss og Camilla best, mulig det ikke passer like bra for dere men er jo verdt et forsøk :-) Camilla hadde jo en lei tendens til å våkne etter ca 1 time og så holde det gående med hyling i 2-3 timer på kveldene. Den tiden er heldigvis over. Det jeg gjør er at jeg synger for henne og sier natta, men jeg går ikke ut av rommet. Sitter slik at hun ikke ser meg, får null service men hun vet jeg er der. Da tar det maks 10 minutter før jeg hører et sukk og hun sovner hehe....kan ikke gå ut før hun sukket hehe Ferber light funker ikke på Camilla, da blir hun bare enda mer urolig og vil iallefall ikke sove. Så jeg sitter heller inne hos henne 10 - 20 minutter enn å høre henne hyle i 2-3 timer :-) Etter at jeg begynte med dette så sover hun også hele natten, våkner ikke lenger etter noen timer. Og om hun våkner er det enkelt å roe henne ned igjen. Men som sagt: Hun ser meg ikke når jeg sitter der, men hun vet at jeg er der. Er hun makkete i sengen så legger jeg henne ned igjen uten å si noe og så setter meg igjen slik at hun ikke ser meg. Etter litt makking finner hun da ut at det skjer ikkeno gøy og finner ut at det er like greit å sove :-) Ikke sikkert dette fungerer for alle, men iallefall verdt et forsøk. Tror heller ikke at de blir bortskjemte av det, men noen vil sikkert mene det. Lykke til! Klem
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2008 Skjønner godt at du heller gjør det enn å ha en 3-timers hylekonsert hehe. Høres mye bedre ut :-) Men må du alltid være tilstede når hun legger seg da? Hvordan går det om du ikke er der (hun sover jo f eks hos besteforeldre, og når pappa'n legger henne)? Kanskje verdt et forsøk..?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Det har gått greit de gangene andre også har lagt henne. Gjør bare det samme som meg :-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Hei, Sjekk hvor lenge hun sover i barnehagen... Her har vi nemlig hatt problemer de siste to dagene. Hun sov tre timer i slengen og det er alt for lenge. Så nå må vi få de til å la henne sove maks to timer. I går kveld skulle tante og onkel passe henne. Hun hadde da ikke sovnet før elleve. Tenker de var litt svette ja siden det var første gang de satt barnevakt. Så nå håper vi at vi ikke har skremt de for mye, he he. Har også hørt at noen små etter noen uker i barnehagen får noen urolige kvelder/netter. Det er mange inntrykk som skal fordøyes. Jeg ville bare gått inn og ikke sagt noe. Bare strøket henne litt på kinnet og gått ut igjen. De begynner jo å bli såpass store at de utnytter oss en del ja. Mathilde kaster kosebamsene og smokken på gulvet. Glister som en sol når vi kommer inn og ordner opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå