Gå til innhold

Trykk i underlivet/skjeden..pluss litt svie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svir litt i skjeden og føler også litt trykk... Hvordan kjennes UVI ut???

Noen som har erfaringer med dette?? Svir ikke når jeg tisser... Men føler det er litt trykk på blæren..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen lege (!!!) men for meg høres dette ut som 2 forskjellige ting.

Trykk i skjeden er helt vanlig under svangerskapet, og er ingenting å gjøre med. Dette kan være i form av nedpress pga tyngden fra baby og alt det andre i magen, eller fordi man blir veldig hoven der nede til tider.

Trykk på blæren er jeg heller ukjent med....

At det svir i skjeden kan selvfølgelig være UVI. Som gravid oppleves ikke en UVI nødvendigvis slik som den ville gjort ellers, symptomene forandrer seg og kan utebli helt. Men det at det ikke svir når du tisser kan også tyde på at det ikke er UVI. Selv har jeg vært hos legen 2 ganger dette svangerskapet fordi jeg har hatt samme symptomer og vært sikker på denne diagnosen, men nei, der var det bare sopp....

Synes du skal dra til legen og sjekke urinen, skal ikke gå med UVI over tid som gravid.

Skulle det drøye før du kommer deg til legen, prøv å smør deg inne med youghert naturell morgen og kveld. Ca. en barneskje, både utvendig og innvendig. Skulle dette hjelpe er det kanskje bare sopp.

God bedring!

Skrevet

HI her..takk for svar..Var nettopp på legekontoret og der var urinen helt fin..så da får jeg prøve med youghurt naturell å se om det blir bedre!!!

Har hatt sopp en gang før for 6 år siden..men da klødde det mye mer.... Nå klør det liksom ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...