Gå til innhold

Ikke bra å sitte med bena i kors??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ei på jobben som sa det til meg i dag, da jeg satt med det ene benet i kryss over det andre (sånn som vi jenter ofte sitter når vi har skjørt). Er det sant? Aldri hørt om det før, men om det er noe i det får jeg vel prøve å venne meg av med å sitte sånn. Er jo uansett ingen bra sittestilling for ryggen, men det bare blir sånn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du sier er det ikke bra for ryggen, samt at du stenger flere blodbaner i beinet som du ikke stenger om du sitter riktig. Uansett, jeg sitter akkurat sånn kroppen vil sitte og ligge i øyeblikket. Det å sitte med beina i kors har ingenting med å skade barnet å gjøre, med untak at du kan få litt større risiko for blodpropp.

Skrevet

heihei!!:)

det er sant at det ikke er bra, kan fremprovosere åreknuter ved å gjøre dette!(altså over lang tid) å hvis en har bekkenløsning trigger denne stillingen smerter! prøver selv å avvenne meg denne uvanen, men er ikke lett!! har bekkenløsning også så kjenner jo at det ikke er bra...

Skrevet

Urk, ja da får jeg vel prøve å la være da... Grrr-er en effektiv sittestilling for å holde benene samlet når man har på skjørt da ;) MEN åreknuter vil vi jo ikke ha så..

(Fy søren, så sitter jeg med bena i kors mens jeg skriver innlegget vettu. Dette skal bli enkelt å venne seg av med skjønner jeg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...