Gå til innhold

Fødestreik ....jenter ! Må nok til ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i avisen om Fødestreik blant norske kvinner . Som allerede er i gang i Norge .

Kanskje ikke så dum ide ! Ingenting regnes som medisinsk årsak nesten til å få velge KS i Norge - Ikke tidligere totalrupturer pga vaginal fødtsel ..huff , psykiske traumer pga kriminalitet mot kvinner ...ja lista er lang . Er jo så vanskelig dette her og slitsomt ikke minst ..Mange kvinner opplever også dårlige møter med helsevesen og får ikke den hjelp de trenger .Er dette så attraktivt for kvinner i dag - å velge å få barn ..egentlig ....? Med absolutt alle ulemper dette kan medføre ...?

Hva skal en med barn egentlig ??? Vi er jo på jobb hele tiden og når vi kommer hjem venter jobb nr 2 i hjemmet ... er jo tidsklemme vi lever i ..

Er det kanskje i mange tilfeller " smart " å velge vekk å få barn ??? Mange menn ønsker holde på med andre ting ..hobbier , kamerater ja allt mulig annet enn husarbeid & barn ..og ansvar ...leser jo desverre om mye elendige parforhold med barn inne i bildet ... Er jo trist ....

Er tross allt begynt å bli mer og mer vanlig valg i dag .For både menn og kvinner . Meget vanlig i f. eks Nederland nå . Ikke mange par i Nederland får barn ..dyrt er det jo og ..... kunne jo brukt pengene på andre ting en oppfostring av barn ...kanskje masse reiser og spennende opplevelser i stede ? Lengre utdanning og karriere for kvinner ...?

Masse andre attraktive ting å prioritere fremfor barn , kanskje ?

Kanskje mange fordeler .....en ellers ikke ville hatt ?

Hva tenker unge jenter om dette ....i dag ?

Kjenner utrolig mange som ikke har barn , både godt voksne par og jenter som snart fyller 40 ...Ser det er ikke blitt direkte uvanlig nå for tiden . Vil dette bli den " nye trenden " vi går mot ....tror dere ???

Er det fødestreik på gang ? Ser dere det rundt dere ...eller verper folk som før ...Bare lurer ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri klart å leve et liv uten barn! Det er noe som hører med, og noe både kropp og sinn følte behov for etter hvert.

Men det er meg da, mange som ikke vil ha barn også.

I vår vennekrets der i mot, har folk barn. Vel og merke de som er i forhold, har bosted og jobb. Har noen single venner og, og de har ikke barn enda. De har ikke kommet til det punktet i livet enda. De fleste jeg kjenner som enda ikke har barn, skal ha det i framtiden. Kjenner kun et par som ikke vil ha barn.

Her var vi først ut med å få barn, og etter det har snart alle vennene våre fulgt etter. Blir ofte sånn, at førstemann starter en "bølge".

Denne fødestreiken du nevner, har ikke jeg personlig merka noe særlig til, men hvem vet... Mulig det er en følge av utviklingen i dagens samfunn, men jeg velger heller å tro at det er fordi folk i dag heller venter lenger med å få barn enn før. At de velger å gjøre seg ferdig med utdannelse, reising og opplevelser før de "slår seg til ro". Ikke vet jeg...

Skrevet

Ja blir nok vanskelig med " fødestreik " når som du sier kropp og sinn krever .....og vil instinktivt ! Umulig situasjon - maktesløs for noen . Men noen utagerer på annen måte likevell , fler og fler en leser om .Og prioriterer å gjøre ting som par med barn ikke er like frie til . Bor i mange forskjellige land , bytter jobber ..og studerer i flere land .lever for hobby / idrettsprestasjoner og dyrker kjærligheten med partneren sin . i n t e n s t ..muligens så det blir så alltoppslukende denne partneren / kjæresten ..at en kanskje føler en har " absolutt " nok her i livet og er lykkelig .Egentlig . Ikke vet jeg ....Tror du par uten barn ....har et sinnssykt godt sexliv .....i forhold til par med flere barn ...`? De har i hvertfall bedre tid og anledning til det og privatliv ....samt mangel på noe annet kan utageres villt over mannen ..hmmm stakkars mannen .. eller en sprek mann tåler nok det og nyter det : ) . Og vil det selv og trives med det ...spenning spenning og extrem nytels og opplevelser ...og tid til spennende hobbier / studier ...suuug etter å tjene mest mulig penger ...

luxus ......deilig ....reiser .....

Hufffff så utrolig deilig jeg har det nå !! Skremmende deilig rett og slett .Kan DU SI DET SAMME OM MORSROLLEN DIN ...?????

Hvorfor " hige " etter morsrollen ? Er kanskje instinkter ...som kan kontrolleres og byttes ut i andre ting og utagere og overøse kjærlighet på partneren sin og mange flere andre mennesker og være et ekstra bra medmenneske med tid til andre ...og ha et spennende sosialt liv .Valgets kvaler ..Vil lære å snakke mange språk - bo i mange forskjellige land , konkurrere innen idrett og prestere noe .Ta vare på kropp og helse og nyte kroppen sin max ..ta vare på sin selvtillitt og livsglede ...mens man er ung .GJØR DU DET ? KAN DU SI DET SAMME OM MORSROLLEN DIN og ditt liv ???

Skrevet

Gudskjelov så har vi alle forskjellige meninger og prioriterer forskjellig!

Jeg for min del, ville ALDRI vært foruten min lille datter. For meg har livet fått mer mening etter at vi fikk henne. Ville ikke bytta henne bort mot noe! Ikke alle higer etter et liv i luksus og alt det du skriver, og takk gud for det!

For meg er det viktigere å få en familie...

Skrevet

Hvorfor legge ut dette på sex i svangerskap siden?

Ville vel fått mer respons på skravle og krangle?

Men bare for å ha sagt det ville ikke jeg blitt med på fødestreik.

Når en får barn,ser men virkelig hva livet er verdt og kan by på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...