Gå til innhold

Bør ikke faddere huske bursdager..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare jeg som er vanskelig som mener at de spesielt bør huske sånne dager? Flere av våre faddere har ikke vist oppmerksomhet på selve dagen.For et par uker siden hadde eldste bursdag, og vi har fortsatt ikke hørt noe fra den ene gudmora. Det er helt greit å glemme det et par dager. En gratulasjon synes jeg man bør kunne forvente, eller hva mener dere? Jeg synes det var stas å bli spurt, og jeg hadde følt meg litt dum dersom jeg hadde glemt bursdagen til noen av mine fadderbarn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig syns jeg at fadder bør huske bursdag! Har ett fadderbarn selv og hun får alltid gave og brev fra meg, selv om det ikke alltid jeg er der på bursdagen. Vi har 4 faddere på vårt barn, og mine to venninner husker alltid dagen, mens 2 mannlige faddere er litt mer glemsomme.

Skrevet

Selvfølgelig skal faddere huske bursdager! Men forvent mer glemsomhet av mannlige faddere. ;-)

Skrevet

Jeg er fadder til tre barn.

Det er menneskelig å glemme.

Jeg kommer gjerne på det i ettertid, gjerne måneder for sent...

Da irriterer jeg meg over foreldrene til dette barnet.

Dersom de ønsket meg som fadder, kan de vel også ringe eller sende meg en SMS og invitere meg i bursdagsselskap?

Eller er det veldig viktig for enkelte mennesker å kunne fortelle andre at:

"Fadderen glemte bursdagen! Hørt slikt! Fysjom!"

Skrevet

Har to fadderbarn og gir julegave men ikke bursdagsgave. Begge bor langt vekke dessverre.

Skrevet

Jo, man bør vel kanskje det, men jeg må i at hvis en av fadderne til gutten vår skulle glemme dagen hans, så tror jeg neppe at heg dauer ;o)

Skrevet

Jo, det bør de. Men foreldrene bør vel også invitere dem...??

Skrevet

HI her

Jeg verken dauer eller henger noen ut. Vi bor laaangt unna denne fadderen, så det er ikke aktuelt å invitere til bursdag. Jeg regner sterkt med at hun har glemt det,og ikke gjort det med vilje, og har ikke tenkt å si noe negativt til denne personen. Jeg bare vet at nettopp denne personen er veldig opptatt av at fadderene viser oppmerksomhet, og jeg er fadder til nettopp deres barn. Det var ikke ment som noe hets..Beklager dersom noen oppfattet det slik. Jeg skjønner og at det er mulig å glemme..

Skrevet

Jeg synes det er naturlig å gi en oppmerksomhet til fadderbarn til jul og bursdag. Men det er én ting jeg lurer på: Er det vanlig med en oppmerksomhet på dåpsdagen også (da mener jeg ikke selve dåpsdagen, men på datoen hvert år etter)? Det har ikke jeg gjort, men kom plutselig på at det kanskje hører med også?

Skrevet

nei jeg forventer ikke at mine faddere skal huske på å dagen til mine barn, men så har jeg valgt familie, tanter og onkler til ungene så de husker det fordi de blir jo invitert til familieselskap.

dere som forventer at de skal huske ungene deres, forventer dere også at de tar de med i kirken og følger de opp i guds tro?

Skrevet

Neida, men jeg ser det som en selvfølge at jeg gir fadderbarnet mitt julegave og at jeg husker bursdagen hans. Det er det minste jeg kan gjøre synes jeg. Men blir ikke sur hvis fadderne til småtten ikke synes det samme som meg :)

Skrevet

Jeg mener når en har faddere som glemmer bursdag,jul og ikke er tilstede har dere valgt feil mennesker til å være fadder. For meg er det en selvfølgeå velge faddere som er rundt oss og kan stille opp for barnet og de husker sånt, blir jo bedt i busdagene også da.

Jeg er ikke relgiøsg forventer ikke at de skal lære de opp i guds tro men, stille opp om det er behov for det.

Skrevet

Vi har to fadderbarn og vi blir bestandig bedt i bursdagene deres. De får alltid jul og bursdagspresanger. Fadderne til vår jente husket dagen og de kommer også i selskap.

Det er verre med besteforeldrene her i gården desverre:(

Skrevet

Har dere valgt faddere som bor langt borte og som har lite i hverdagen til barna deres så er det vel ikke annet å forvente. Derfor valgte vi søsken og venner som vi snakker med hver uke. Jeg hadde blitt skuffet men ikke dødelig fornærmet hvis de hadde glemt det. Alle har travle hverdager og kan glemme men derfor setter jeg opp viktige bursdager både i kalender og på mobil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...