Gå til innhold

SYKKELHJELM, KULT ELLER UKULT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og bruker dere selv sykkelhjelm, hvis ikke hvorfor? (Grunnen for er åpenbar;)

Selv har jeg ikke syklet siden jeg var i en sykkelulykke uten hjelm (skadet ikke hodet,men det var flaks),men skal nå kjøpe ny sykkel og vil da følgelig kjøpe hjelm også.

Mannen nekter, da vi var små var det jo bare mammadalter som ble truet til å bruke hjelm og de ble ansett som noe tilbakestående... Men jeg tenker jo på våre egen unger, man bør jo gå foran med et godt eksempel også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes voksne mennesker som sykler uten hjelm er tullinger, hyklere også hvis de mener at ungene må bruke hjelm.

Skrevet

Trenden har de siste årene vært i klar endring og det blir mer og mer "in" å bruke hjelm.

Har en masse fine tall og slikt på dette men gidder ikke finne det akkurat nå om du kan bære over med meg;)

Skrevet

Sykkelhjelm er kult! Selv har jeg ikke sykla på årevis, men tenkte å kjøpe meg sykkel nå i vår og da selvfølgelig også en hjelm. Det skulle ha vært påbudt.

Skrevet

sist eg syklet brukte eg ikke hjelm, var ikke kult d a;) gjekk på ungdomskolen.. men skulle eg begynnt å¨sykle nå, så hadde ge nok kjøpt en hjelm og. spes med tanke på thalie som skal begynne å sykkle selv om ikke så lenge.. alle bruker hjelm nå vell? her gjør dei det.. :)

Gjest gründerjente
Skrevet

VERKEN KUULT ELLER UKUULT - det er HELT GREIT. Tenker overhodet ikke på det. Helt vanlig at folk bruker sykkelhjelm her omkring i hvertfall, gammel som ung!

Herregud, bedre å bruke hue enn å miste det....

Skrevet

En kamerat av meg sykla uten hjelm, tippa og slo seg ihjel på fortauskanten! Trenger vel ikke si så mye mer.. Uviktig om det er kult eller ukult... Det eneste riktige er det!!!

Skrevet

Sikkerhet er det viktigste for meg, så selv om man kanskje ikke ser så himla kul ut, ser man hvertfall kulere ut med hjelm hvis uhellet er uten, enn uten hjelm...

Skrevet

He-h er jo helt enig, men da vi vokste opp (les den øvre delen av tjueåra+++ )så var det veldig uvanlig og bare nerder som man ikke ville bli sammenlignet med som brukte hjelm.(Tror kanskje jeg husker 2 stk)

Tror ikke det begynte å bli "vanlig" før på midten/begynnelsen av 90-tallet og da helst for små barn, IKKE tenåringer eller voksne iallefall.

Hadde foreldrene mine sagt at jeg skulle brukt hjelm, så hadde jeg aldri satt meg på en sykkel.

Tror det er mer naturlig for de som er litt yngre, selv om jeg også synes det burde ha vært påbudt.

Skrevet

Det er fullstendig uinteressant om det er kult eller ukult, det er nødvendig sikkerhet.

Skrevet

Det er rett og slett DØDSkult å ikke bruke hjelm.

Jeg forstår ikke de som ikke bruker hjelm fordi det ikke er kult..

Hvor kul er du når du ligger der og hjernemassen tyter utover asfalten da?

Spiller det noen stor trille hvor kul du var uten hjelm da eller hvor kul du så ut for 5 minutter siden?

Tror ikke det er så mange som tenker på det..

"Der ligger han, hjernemassen tyter utover og blod og gørr, men duu så kul han så ut rett før han kræsjet, skikkelig sprek fyr altså".

Det er vel ikke sååå kult å være død kanskje, eller "grønnsak".

Skrevet

kanskje ikke så kuuult at det gjør noe, men veldig praktisk den dagen du lander med hue først i asfalten.

Er det ikke faktisk påbudt å bruke hjelm nå, forresten?

Skrevet

om sykkelhjelm er kult? du ser ut som en tulling etter min mening. MEN det er absolutt nødvendig. bruker alltid hjelm. Og sant som du sier, du er forbilde for dine egne barn! du vill vell at de skal bruke hjelm, ikke sant?

Skrevet

Nå er det mye mer in å bruke hjelm. Er jo så mange tøffe design og farger der ute... Kjøp hjelm!

Skrevet

Sykkelhjelm ser dessverre dorky ut, men når småtten begynner å bli så stor at han kan sykle, så må selvfølgelig vi foreldrene bruke det også. Det nytter ikke å bruke "gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør"-medtoden, synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...