Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Denne uken var jeg i møte i den nye barnehagen til gutten min. Han begynte der i januar, og det er standard med ett oppfølgingsmøte, for å se hvordan de tilpasser seg i ny barnehage. Sønnen min virker veldig fornøyd med den nye barnehagen...han forteller at han leker med barna, har det gøy, og noen ganger roper han at han "elsker barnehagen" når vi drar dit om morgenen. Møtet ble derfor litt av ett sjokk. Tanten kunne fortelle at min sønn ikke var aktiv i lek...han virket usikker, lite sosial, kommer ikke i kontakt med andre barn, henger veldig etter fysisk...osv.osv. De reagerte også på at hans yngre bror (2,5) var slem uten at han tok igjen, og at han var veldig lite selvstendig (kle på, smøre brød etc.) Han har heller ikke sluttet med bleie, og dette ble det ikke lagt skjul på at var ytterst kritikkerdig.(rettet mot meg) Nå sitter jeg her, og er trist og opprørt. hva skal jeg gjøre med dette? hvor begynner jeg....?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Det høres jo nesten ut som om de har snakket om feil unge? Synes heller ikke det virker som om møtet hadde noen særlig god tone, ettersom du sitter igjen med en følelse av å være kritisert. Dersom din sønn har problemer i barnehagen eller med utviklingen så er det jo veldog bra at de pedagogisk ansvarlige ser dette, men de skal jo ikke bebreide deg for det. De skal jo hjelpe deg og sønnen din med å løse dette. Jeg ville kanskje bedt om en ny prat med pedagogisk leder og forklart akkurat hvordan du føler det. Kanskje uttrykket hun seg klossete? Og så ville jeg jo forhørt meg om hvordan hun og de andre har tenkt å hjelpe sønnen din med dette, og om de har noen råd til deg. Dersom du og denne damen fremdeles har dårlig kjemi ville jeg pratet med leder for barnehagen og spurt om det kanskje er lurere om en annen får ansvaret for ditt barn.
iznogood Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Dette var virkelig ikke kjekt. Men nå som møtet har kommet litt på avstand - hvordan er dine egene observasjoner av gutten? - Leker han greit med andre barn, tar kontakt med dem på lekeplass? - Hvordan er han med broren sin hjemme, tar han igjen da? - Kan han kle på seg litt hjemme og smørre på en skive? Om han skulle henge veldig etter fysisk/motorisk - så ville vel du ha sette dette i hverdagsituasjoner. Og det at han ikke har sluttet med bleie er helt normalt i hans alder. Gutter kan være treige der og han slutter nok når han er klar for det. Kanskje du kan motivere litt til dette om du føler det er riktig. Det er jo du som kjenner ditt barn! Synes også du skal ta opp med ped.leder hvordan du opplevde dette møtet - eventuelt snakke med styrer. Og så må barnehagen utrede hvordan de vil gripe tak i problemstillingene de skisserer. Og kanskje som hun over foreslår - finne en ny primærkontakt til gutten. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå