L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 har hatt vedvarende ekstrem hodepine den siste uken. var på kontroll hos legen denne uken, men han brydde seg tydeligvis ikke noe om denne hodepinen min. det er ikke migrene for det har jeg fra før og vet hvordan kjennes ut, dette er en helt annen type hodepine. urinprøven min på den kontrollen viste sukker og hvite blodlegemer, så den skulle sendes til dyrkning pga mistanke om noe jeg ikke fikk vite, men antar det er sv.diabetes eller sv.forgiftning de vil sjekke opp. var inne hos legen før de sjekket den så fikk ikke anledning til å spørre noe om hva de ville gjøre/hadde mistanke om.. så er det nå denne hodepinen som plager meg da, burde jeg bestille ny time hos legen, skal nemlig ikke tilbake før 22april. men jeg skal bort i morgen å få målt blodsukker pga denne mistanken om svangerskapsdiabetes, men skal jo ikke inn til legen. huff, det jeg lurer på da, er det altså vanlig med så mye hodepine sånn på slutten eller er det noe jeg burde bekymre meg for å få sjekket opp i? kan vell simpelthen bare være stress også..
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Dersom du har fått målt høyt blodtrykk i tillegg til vedvarende hodepine, så ville jeg bedt om en prat med legen igjen, før neste time, i og med at den er såpass lenge til. Hvite blodlegemer er ikke tegn på svangerskapsforgiftning, det er mer et tegn på feks. urinveisinfeksjon. Proteiner/eggehvitestoffer, derimot, kan være tegn på begynnende svangerskapsforgiftning. Men da gjerne sammen med høyt blodtrykk, hodepine, smerter i magen, på høyre side under ribbeina. Jeg har også fått litt mer hodepine i uke 36 - ikke direkte vondt, men en slags vag spenning som er anstrengende. Tenker kanskje at det har noe med at det generelle "trykket" i kroppen øker nå mot slutten, ettersom man blir større, den lille legger på seg mye, vannet i kroppen øker, blodet pumper - i det hele tatt...
*Hufsa-mamma* Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Man skal ikke tøyse med hode pine....forlang å bli tatt på alvor!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå