Gå til innhold

vedvarende hodepine i over en uke i uke 36

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt vedvarende ekstrem hodepine den siste uken. var på kontroll hos legen denne uken, men han brydde seg tydeligvis ikke noe om denne hodepinen min. det er ikke migrene for det har jeg fra før og vet hvordan kjennes ut, dette er en helt annen type hodepine.

urinprøven min på den kontrollen viste sukker og hvite blodlegemer, så den skulle sendes til dyrkning pga mistanke om noe jeg ikke fikk vite, men antar det er sv.diabetes eller sv.forgiftning de vil sjekke opp. var inne hos legen før de sjekket den så fikk ikke anledning til å spørre noe om hva de ville gjøre/hadde mistanke om..

så er det nå denne hodepinen som plager meg da, burde jeg bestille ny time hos legen, skal nemlig ikke tilbake før 22april. men jeg skal bort i morgen å få målt blodsukker pga denne mistanken om svangerskapsdiabetes, men skal jo ikke inn til legen. huff, det jeg lurer på da, er det altså vanlig med så mye hodepine sånn på slutten eller er det noe jeg burde bekymre meg for å få sjekket opp i? kan vell simpelthen bare være stress også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. Var nettopp på legevakten pga kraftig hodepine, er bare i uke 12 da. Men har migrene jeg også, men merket at dette var heeeelt annerledes. Det viste seg at jeg faktisk har fått meg en kraftig bihulebetennelse, derfor har jeg så vondt i hodet..

Jeg ville presset meg inn til legen viss jeg var deg, er jo ikke noe kjekt å konstant hodepine, man blir jo nesten litt handicappet..

Skrevet

Hodepine kan være tegn på sv skapsforgiftning, men da ville du hatt proteiner i urinen og høyt blodtrykk. Hvite blodlegemer kan være tegn på urinveisinfeksjon men ikke alltid. da sendes urinen til dyrkning for å sjekke om det er bakterier i den. Har du ødem i kroppen så ville jeg kanskje sjekket med legen igjen evt legevakt, men da skal det være protein i urin og høyt blodtrykk pluss ødem. Det kan gi hodepine. men regner med legen sjekket om du hadde disse andre tegnene.

Skrevet

ble konstatert ikke UVI derfor den ble sendt til dyrkning. har ødem i kroppen ja, men ikke høyt blodtrykk..

bare så merkelig at denne hodepinen skal dukke opp så plutselig..

Skrevet

Jeg hadde sv.skapsforg i forrige sv.skap. Ble satt igang i uke 37. Men jeg hadde 3+ i ødem og litt høyere blodtrykk enn tidligere i sv.skapet - da hadde jeg lavt blodtrykk. Det var derfor ikke så unormalt høyt.Fikk ikke så my protein i begynnelsen , men det steg kraftig etterhvert og da ble fødselen satt i gang. Det skal være nok med to av tre symptomer (blodtrykk, ødem og proteiner) Ville hørt med legen igjen hvis hodepinen ikke gir seg. Jeg fikk beskjed om å si fra med en gang hvis jeg fikk hodepine.

Skrevet

De kan ikke finne ut om du har sv.skapsforg eller sv.skaps diabetes ved å dyrke urinen. De finner bare ut om du har bakterier og UVI

Skrevet

nei det vet jeg også, men den ble iallefall sendt inn for å se hva det kunne være. men måtte altså komme ned i morgen for å ta en sånn blodsukker test. blodtrykket mitt har gått opp siden jeg startet da jeg hadde et veldig lavt blodtrykk før svangerskapet, men det ligger fortsatt innenfor normalen. får bare prøve å lure meg inn til legen i morra å se hva han sier. takk for mange svar !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...