Gå til innhold

Ska i utg.punktet ha jente MEN....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist vi var på kontroll hadde tulla 130 i hjerteslag..

Hmm.. noen som har vært borti lignende eller??

Får for Guds skyld håpe på at det blir jente likevel!!!

Alt vi har er jo i rosa:p hehe...

Ikke det at vi blir skuffa, har bare noe med at man liksom er forberedt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...slapp av frøken...hjerteslag skal du ikke bruke for å avgjøre kjønn..

og om det er jente eller gutt har dere intet påvirkningskraft over uansett..

hvis dere har gådd til storinnkjøp så håper jeg for deres skyld at dere ikke har tatt av lappene på alt??

noe i begge farger kan være greit å ha uansett med tanke på enten dette eller framtidige barn.. :)

hjerteslagene sist gang jeg var gravid sa jente..jeg fikk gutt...

nå venter vi jente og hjerteslagene sier at det blir gutt...

så ta det hele med en klype salt :)

Skrevet

hvilken regel er dette? jeg har 146 som hjerteslag på nesten alle kontrollene, en på 138 og en på 144 men 3 på 146- vil det si jente da?? dette har jeg ikke hørt om før:)

Skrevet

Over ca 140 er visstnok jente=)

Men det er vel som alt annet, forskjellig fra bebi til bebi=)

Skrevet

Helt upålitelig kriterium! Aldri bevist vitenskaplig. Jeg har jente i magen og fosterlyden ligger rundt 130. Bekymrer meg ikke i det hele tatt.

Skrevet

Hei!

Jeg gikk med baby i magen, fosterlyd 140, det så VELDIG rosa ut sa hun som tok ultralyden.

Når barnet ploppet ut, var det jammen en gutt! Gjett om vi ble overrasket! Men veldig glade da! ;)

Måtte selvfølgelig pakke sammen alle de rosa klærne vi hadde fått lånt (heldigvis), men hadde jo kjøpt en del hvitt og gult å sånn, så gutten hadde jo klær når vi kom hjem :)

Skrevet

Her har vi fått beskjed på 3D at det blir jente, men har ikke handla inn bare rosa, for å si det sånn! Her er det meste i nøytrale farger, da vi ikke fikk vite kjønn før sent, og jeg hadde ånden over meg på salget i januar :) Men skulle det bli gutt, så blir bare de få kjolene og det rosa lagt vekk til nestemann, eller gitt bort til et vennepar som også venter jente :) Har ikke brukt tusenvis av penger på det, da jeg vet at sjansen er stor for feil på ul :)

Skrevet

Jordmora mi sa dette bare er en myte, og man skal ikke tro på dette med hjerteslaga, ingen forskning som kan bekrefte at dette stemmer sa hun.

Skrevet

Fosterlyden/hjerteslagene synker jo også da, dess lenger på vei du er. I staten høres det jo ut som en liten båt og nå rundt termin er det jo mer "normalt".

Skrevet

Hjerteslag har ingenting med kjønn å gjøre. Bare før i tiden de sa det. Hjerteslagene til gutten i magen min har ligget på 140+ noe som liksom er jentetegn

Skrevet

Trodde man kunne se kjønn på kjønnsorganer jeg, og ikke på hjertet. ;-)

Er sikkert litt sånn 70-tallsfeminist nå, men jeg skjønner ikke helt dette behovet for å kjøpe inn bestemte farger til bestemt kjønn. Barnet vårt skal bo i blått rom (malte det slik fordi det er en pen farge) og ha på seg klær i alle farger (utenom rosa) uavhengig av hvilket kjønn det blir. Jeg synes barnets personlighet er mye mer spennende enn kjønnet.

I tillegg har jeg bare hatt så altfor mange venner og kjente som har fått feil beskjed på UL uansett, så jeg hadde ikke stolt på beskjeden derfra før jeg hadde sett barnet mitt med egne øyne. :-)

Skrevet

Jeg er også for alle farger, men hvorfor ekskludere den ene? er ikke den bra nok? Og i såfall burde du vel kle en evt gutt i noen rosa plagg også, da, i disse likestillingstider?

Skrevet

Vi også venter ei jente, sett det på mange ul og 3d ul. Tulla vår hadde også 130 i hjerteslag sist gang, tror ikke du bør bekymre deg;)

Skrevet

"Over 140 er visstnok jente".... Ærlig talt damer, hvor godtroende er dere egentlig...?! Gutten min har hatt hjertefrekvens på 148 på hver kontroll, og vi VET at det er gutt - var ikke tvil på UL... Så............dette tror jeg ikke har noe med kjønn å gjøre i det hele tatt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...