Gå til innhold

Strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk dere strekkmerker? er det noen som fikk dem etter uke 32? eller er det vanligere å få dem tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte å få antydninger til det rundt uke 31??

Og ja.. er bare blitt meeeeer med tiden!!! =)

Men jeg tar det ikke så forferdelig tungt:) Er nå i uke36:):)

Tror dette varierer veldig fra person til person, enkelte får ikke noe i det hele tatt!!

Skrevet

Hos meg kom de "krypende" i fra uke 29 eller noe. Blir desverre bare flere og flere her, men ikke så værst enda.. De kan vel komme nås som helst i graviditeten. Det er ikke sikkert du får dem. Kjenner mange som ikke har dem. Mora og søstra mi har dem ikke, men jeg var så heldig:) Jeg kjenner nesten når de kommer. Er alltid der kroppen til bebisen ligger å presses på mageskinnet. Dette er en super aktiv unge. Han er nå på "vei ut" gjennom navlen så det er selvfølgelig begynt å komme noen der....

Skrevet

Hei, forrige gang fikk jeg alle strekkmerkene mine i løpet av en natt, i uke 39. Jeg fikk sjokk når jeg kom på badet, så meg i speilet og så alle de lilla strekene på magen. Trøsten er at de fort blir mindre synlige. Jeg plages heller ikke av dem.

Skrevet

Jeg fikk ingen med nr 1. Han kom 8 dager før tiden.

Fikk 4-5 bittesmå med nr 2. Hun kom 8 dager etter termin, og det var i løpet av de siste dagene disse kom.

Er 31+2 med nr 3 nå, og ikke fått noen ennå! =)

Skrevet

jeg fikk ingen da jeg gikk gravid sist.. og har ikke fått noe antydning til å få noen enda... men kan fremdeles komme.. er 36+1 i dag...

lykke til og håpe du slipper unna..;)

Skrevet

Fikk 2 små i uke 39 med førte mann............blitt MANGE flere denne gang,men alle er under navlen da........ENDA........har 5 dager til termin.........så håper de holder seg der........skulle selvfølgelig vært dem foruten,de klør å klør..........menmne,de e rjo verdt d:)

Skrevet

jeg fikk mine strekk merker med første i uke 32... hun snudde seg og jeg kjennte at jeg sprakk..hele magen var full - jeg så flamme lakert ut...

Er nå i mitt tredje svangerskap og har ikke fått flere eller de gammle har ikke sprekt opp igjenn... så man kan nesten ikke se mine lenger og det er nå snart 8 år siden jeg fikk dem...

Håper det er en mager trøst :)

Skrevet

Hei

Jeg har ikke fått noen enda, er i uke 35. men de kan jo komme etter fødselen og de da.

Jeg har heller ikke så stor mage, så huden har ikke strekt seg så mye tror jeg. hvis d har noe å si da.

Skrevet

Huff ja... Strekkmerker *Grøsse* Fikk de allerede i uke 24 ca jeg. Har alltid hatt lett for å få strekkmerker, kan ha noe med det å gjøre. Utrivelig uansett! Men, er vel sånt som følger med;-)

Skrevet

fikk 3 uker før terminen med førstemann og tenkte denne gang at nå har jo magen vært strekt max engang allerede så nå slipper jeg vel flere... komment masse nå. kom i ca uke 38 og denne uka. uke 39 blir kjemisk peeling på meg ja

Skrevet

Eg har fått ein god del no. Trur ikkje eg hadde nokon nye før veke 37. No er eg 39+4 og magen ser ikkje ut... :(

Skrevet

Har ikke fått noen enda, er i uke 36, men der piercingen satt på navlen, der har det blitt strukket og kommet et merke, men ikke på sidene.

Mamma hadde ingen strekkmerker, selv etter 3 barn, mormor hadde ingen strekkmerker, så håper jeg arver deres elastiske hud :)

Skrevet

massevis! ikke hele magen enda da, men hofter og lår har fått seg en diger dose..... har veldig lett for å få jeg da, så kom ikke som noe overraskelse akkurat...

Skrevet

det startet så fint, med ETT strekkmerke i uke 31, er nå i uke 35, og ser ut som et verdenskart :P

Skrevet

Jeg har kun fått 3 strekkmerker på det ene brystet...og kanskje noen svake antydninger på det andre. På magen har jeg ennå ikke fått noe, men føler meg ikke trygg :P Er i uke 33+5.

Det er mitt første svangerskap.

Skrevet

Fikk antydninger i uke 32, og nå i uke 33 har de blitt større og mer lilla. På siden av magen på begge sider mot lårene, håper jo såklart at det ikke kommer så mye mer, men.... Hadde noen fra før som har begynt og synes godt på låra, likevel om jeg ikke har vokst noe særlig der...

Skrevet

Kan strekkemerker komme i andre graviditet når jeg ikke hadde det i første? Er i uke 34 nå og har ingenting enda, hadde ikke i første gravid. heller...

Skrevet

Det kan de nok. Ser at enkelte har opplevd det i svangerskap nr 2.

Selv har jeg ikke fått det, verken med første eller andremann, og heller ikke hittil med tredje (uke 32), men tiden vil vise...

Skrevet

Det sies at det er genetisk, så noen får strekkemerker og noen ikke...

Skrevet

Jeg er 35+3 og har fått ett strekkmerke. det er der hvor jeg hadde en navnelpiercing for noen år siden. Er som om hullet har revna litt liksom. Men ellers er der intet å se. Kan nevne at hverken mormor eller mamma fikk strekkmerker etter sine svangerskap, så håper jeg er så heldig og arver dem. Hvis ikke, får det bare være.. *sukke*

Skrevet

Navnelpiercing ja.. NAVELpiercing mente jeg.

Skrevet

Hei

Ikke skyld bare på d genetiske, lett å gjemme seg bak det. men jeg er helt sikker på at d også har litt med hvordan man behandler seg selv jeg, spis sundt, drikk mye vann, smør deg med en god krem og tren styrketrening; f eks enkle knebøyøvelser. d gjør at huden blir strammere og penere.

Skrevet

Strekkmerker er hormonelt. De kan i forebygges ved å gjøre som du over her sier. Er det dummeste jeg har hørt. Er tydelig at du over her ikke har strekkmerker iallfall. Jeg smører hele kroppen med krem. Det har jeg gjort i alle år. Jeg er veldig treningsavhengig, spiser sundt og tar tran:) Ungen ligger med rompa å presser ut igjennom mageskinnet. Kan merke når de kommer:(

Skrevet

Har gått 2 svangerskap uten strekkmerker, men etter fødselen med andremann kom de like etterpå. Så man er ikke "trygg" før en stund etter fødselen:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...