Gjest Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/NOUer/ 1996/NOU-1996-13/19/6.html?id=341231
Gjest Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Simulering av fødselspenger i LOTTE skjer via en separat modell for trygdesimulering, se Arneberg og Thoresen (1994). Deretter blir trygdeinntektene beskattet gjennom skattemodulen i LOTTE. Det er laget en forbindelse mellom trygdesimuleringer og skattesimuleringer, slik at en simulering av alternativt regelverk vil slå direkte ut i trygdutbetalingene og i endrede skatteinntekter. Gjennom modellen kan en dermed belyse både effektene på folketrygdens økonomi og effektene på skatteproveny og fordeling av et endret regelverk for fødselspengeordning sammenliknet med dagens regelverk. Det er grunn til å påpeke at simuleringen av fødselspenger i LOTTE er en svært kompleks operasjon og at det derfor er ekstra usikkerhet omkring tallene som presenteres.
dåsa06 Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 ble alt for mange ord for meg, så sent på kvelden gitt! krysser fingre for å få penger tilgode, og at brevet kommer i morgen, så jeg slipper å lure! god natt
Ajam Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 tillab, hva betyr dette? Får også smell etter fødselspengene.
mayaya Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 tillab: Jeg har stått opp tidlig, lekt med en vilter etåring til kl ett og så jobbet med masse stress frem til nå. Jeg trenger at du snakker norsk, jeg assa.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 At de beregner skatten også i et sånt eget system basert på en hel masse ditten og datten (det står mer utfyllende på regjeringens sider, men dette utdraget sier jo noe) Dette (meget avanserte) systemet er årsaken til at mange ender med en baksmell...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå